Hükümetin, en önemli yatırım projesi olarak gündeme getirdiği "bölünmüş yollar"da işler yolunda gitmiyor. 15 bin kilometre duble yol hedefinin ancak 6 bin 800 kilometresi gerçekleşti. "Tamamlandı" gözüyle bakılan yollarda ise beton asfalt işleri ağır aksak gidiyor. Mayıs 2006 itibariyle Karayolları Genel Müdürlüğü'nün müteahhit borcunun 800 milyon YTL'ye ulaştığı, ilk etapta ancak 300 milyon YTL ödenek bulunabildiği belirtiliyor. Yolların kalitesi ve maliyeti konusunda Karayolları yönetiminin kaygısı da giderek artıyor. Gerek yol standardı gerekse maliyet farkları nedeniyle Cumhurbaşkanlığı Devlet Denetleme Kurulu'nun inceleme yapması isteniyor. Konunun, Cumhurbaşkanı Sezer'e de aktarıldığı belirtiliyor. Ucuz olsun diye "Karayollarının küçük müteahhitlerle" işbirliği yaparak tamamlanmaya çalışılan yollarda da sorun gözleniyor.
ALTINA KARIŞMAM!
Bin 429 km'yi bulan asfaltlama işini üstlenmek isteyen müteahhitler, "Altını biz yapmadık. Sağlamlığından emin değiliz. Mahkemeden tespit istemeden üstünün asfaltına girmeyiz" tavrını sergiliyor. Karayolları ile çalışan bazı müteahhitler, "Ucuz etin yahnisi yavan oluyor. En az 8 cm asfalt atılması lazım ama öylesine fiyatlarla işler alınmış ki ya zemin yeterince sıkıştırılmamış veya kaplaması 2-3 cm atılmış. Yarın o yollar çöker diye kimse sorumluluğu almak istemiyor. Trafiğe açılmış yollarda asfalt kalitesini artırma işine girenler, 'Altını biz yapmadık. Sorumluluk kabul etmeyiz' diyor.