Yaklaşık iki buçuk yıl önce (23 Mayıs 2004'te) "Ağacı eğmek" başlıklı bir yazı yazmıştım.
Galatasaray'ın internet üzerinden sattığı ürünleri incelemiş ve 51 bebek-çocuk ürününden sadece üçünün stoklarda mevcut olduğunu görmüştüm.
Galatasaray'ın yarının büyüklerini bugünden kazanma adına çok başarısız olduğu ortadaydı.
İki buçuk yıl sonra bu kez internet üzerinden değil, Galatasaray Store'da benzer bir incelemeyi zorunlu olarak yaptım. 6. yaşgünleri yaklaşan ikiz kızlarımı hayatlarında ilk kez maça götürdüm. Fortis Türkiye Kupası'ndaki GalatasarayKayserispor karşılaşmasına... Ve Ali Sami Yen Stadı'nın dibindeki Galatasaray Store'da çocuklara uygun kışlık bir şapka aradım. "Nasılsa vardır?" diye bir süre sormadan mağazayı dolaştım. Bulamayınca sordum. Kışlık şapkaların tek boyda, büyüklere göre üretildiği yanıtını aldım.
Çocuklar için sadece beyzbol şapkası modeli vardı.
Sonunda kızlarıma göre sweatshirt bulabildim.
ÖĞRENMEMEK AYIP!
Asıl komik olan, stat civarındaki tezgahlarda çocuklara göre kışlık şapkalar bulunmasıydı. Hani tüm kulüpler gibi Galatasaray'ın da "Korsan alma, aldırma" kampanyaları yaptığı o tezgahlarda...
Üç buçuk yıl önceki yazımı şöyle bitirmiştim:
"Galatasaraylı yöneticilere sorduğunuzda Barcelona ve Manchester United gibi kulüplerin merchandising organizasyonunu, sattıkları ürünleri, elde edilen geliri çok iyi bildiklerini ve böyle dev kulüplerinkine benzer ürün yelpazesine ulaşmayı hedeflediklerini söylerler.
Ne yazık ki, bazen bilmek yetmiyor işte!"
Bugün de şöyle bitirelim:
Bilmemek değil, öğrenmemek ayıp.