Amerika'da 7 yıl önce doğan Twitter, dünyada kurulu ekonomik, sosyal ve siyasal düzenleri değiştirmeye başladı. Günde ortalama 400 milyon tweet'in paylaşıldığı bu mecra, internet erişiminin en yoksul ülkelere kadar ulaşması/ulaştırılması ile gelecek nesillerin yaşam algılamasını şekillendirecek bir noktaya geldi. Para kazanma yollarından aile içi ilişkilere, arkadaş sohbetlerinden siyasal ve ideolojik çatışma alanlarına kadar her şey Twitter ile birlikte yeniden şekilleniyor. Devletler, siyasal partiler, şirketler, STK'lar Twitter pozisyonlarını belirlemeye çalışıyorlar. Amerikan şirketlerinde satış, reklam ve müşteri hizmetleri Twitter'a göre yeniden dizayn edilmiş durumda. "İş hayatında Twitter nasıl kullanılır?" konulu kitaplar, seminerler Amerika'da hızla yayılıyor. Görsel ve basılı medya kuruluşları Twitter stratejileri için özel ekipler oluşturuyor. Amerikan iş dünyasında Twitter rüzgârı esiyor.
Lobiler, sivil toplum kuruluşları da bu Twitter düzenine ayak uyduruyor. New York'ta buluştuğum Amerikan Yahudi lobisi kuruluşlarından ADL'in Başkanı Abraham Foxman, Twitter'ın kendileri için bir "bela" olduğunu vurgulayarak burada yapılan kara propaganda ile mücadele etmek için savunma ve saldırı ekipleri kurduğunu anlatıyor. Foxman "Twitter'da antisemitizm ile mücadele ediyoruz" diyerek ADL'e ekstra bağışlar topluyor. Bu mecranın önemi Amerika'daki bu tarz kuruluşlar tarafından farkedilmiş durumda.
Amerikan hükümeti de diplomasi, halkla ilişkiler ve güvenlik kavramları dahilinde Twitter'da aktif. Resmi hükümet sözcülerinin bazı diplomatik mesajları Twitter üzerinden veriliyor. Amerikan güvenlik birimleri kesintisiz Twitter mesaisi yapıyor. Şaka yollu dahi olsa havalimanı, uçak ya da kamu güvenliğini tehdit eden twiter kullanıcılarını FBI hemen ziyaret ediyor. Kamu düzenini bozacak tweetler atmak ya da nefret suçu içeren paylaşımlar yapmak cezasız kalmıyor. Geçtiğimiz hafta Obama'yı tehdit eden Floridalı Donte Jamar Sims, yargılandığı davada 6 ay hapis cezası alması bu işin kamu oteritesince ciddiye alındığının en güncel örneği.
Twitter lokasyona özel reklam uygulaması ile etkinliğini bu yıl sonuna doğru daha da artıracak. Reklam verenler belli bir mesafeyi kapsayan anlık reklam kampanyaları ile o bölgede hareket halinde olan Twitter kullanıcısına ulaşacak. Bu uygulama sadece ticari reklamla sınırlı değil parasını veren herkes o esnada yakın mesafede olan Twitter kullanıcılarının "timeline"nına istediği mesajlarını iletecek. Bu kitlelerin mobilizasyonu açısından büyük önem taşıyan bir gelişme.
Türkiye'de Gezi Parkı protestoları ile etkinliği ilk kez test edilen Twitter'i her alanda stratejik olarak kullananlar kazanacak.