Hepimiz biliyoruz ki döviz kurlarında anormal sıçramalar esnasında iç piyasada yaprak kımıldamazken, imdada turistler yetişti.
Sonbahar aylarındaki cirolar kimi alışveriş merkezi ve perakende markalarında bir önceki yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında büyük artış dahi gösterdi.
Başta Körfez ülkeleri olmak üzere hem Arapların hem de Rus ve Azeri turistlerin Türkiye'deki perakende sektörünü ayakta tutan alışverişleri, kasım ayına girildiğinde bıçak gibi kesilmişti.
Görüştüğüm pek çok markanın yöneticisi kasım ayındaki durgunluktan endişe ediyordu ama önceki ayların iyi geçmiş olması nedeniyle de bu dönemde piyasalarda yaprak kımıldamasa dahi kendilerini ayakta tuttuğunu söylüyordu.
Ta ki düne kadar. Önceleri çok sınırlı sayıda markanın katıldığı ABD'den yayılan Black Friday yani Kara Cuma fırtınası Türkiye'yi de etkisi altına almakta gecikmedi ve bu yazıyı yazdığım esnada ajanslar art arda alışveriş merkezlerine ve indirim yapan mağazalara olan akına ilişkin haber geçiyordu. Öyle görünüyor ki bu ayın kurtarıcısı da şimdiden Kara Cuma oldu bile.