Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

Türk markalarına yabancı AVM’ler talip!

MAPIC’TEN İZLENİMLER

Türk firmalarının yaşanan her krizde kendisini çabuk toparlayıp, yeni ortama adapte olma gücüne, Cannes'daki gayrimenkul ve perakende sektörünü bir araya getiren MAPIC'te de şahit oldum. Son 10 yıldır büyük bir hızla dünyanın önemli kentlerinde kendi markalarıyla mağaza açan ve bu kez 'Turkish Brands' adı altında güç birliği yaparak kendini tanıtan Türk firmaları 2018'de bu trendi durdurmadığı gibi 2019'a da büyük projelerle giriyor.
İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyoncular Birliği'nin (İHKİB) desteklediği Türkiye standında bu yıl İstanbul Ticaret Odası Başkan Yardımcısı Dursun Topçu ile de sohbet edince öğreniyorum ki, İTO'nun da önümüzdeki yıl MAPIC'e daha güçlü katılım için planları var.
Orka Holding Yönetim Kurulu Üyesi Osman Arar ve Uluslararası Satış ve Pazarlama Direktörü Morris Erginbaş ile Damat, D's ve Tween'le yer aldıkları 'Turkish Brands' standında karşılaştığımda, Hindistanlı bir işadamıyla koyu bir sohbete dalmışlardı. Sonradan öğreniyorum ki Hintli işadamı, ülkenin pek çok alışveriş merkezlerinin de sahibi ve haftada 2 mağaza açma hızına ulaşan Orka'nın kendi AVM'lerinde mağaza açmasını istiyor.
MAPIC'in Türkiye Temsilcisi Avi Alkaş, üst düzey katılımın yoğun olması nedeniyle bu fuarın bu kadar başarılı olduğunu ve katılımcıların ülkelerine asla elleri boş dönmediklerine dikkat çekiyor ki fuarda iki gün bunu teyit eden pek çok iş görüşmesi yapıldı.
Türkiye perakende ve alışveriş merkezleri açısından da bu fuarın yeni başlangıçlar için iyi bir atmosfere dönüştüğünü söylemeliyim. Döviz kurlarındaki anormal artışlar nedeniyle önlerini göremeyen, kira ve artan maliyetler nedeniyle zor zamanlar geçiren perakende sektörüne hükümet derman olmuş ve döviz kurlarını 4.5 liradan sabitlemişti. Bu sabitleme öncesinde AVM yatırımcıları ve perakendeciler arasında başlayan gerginlik istenmeyen karşılıklı atışmalara kadar gitmişti. Aslında her zaman Türkiye'de bir arada olmanın ve güç birliği yapmanın güzel bir örneğini oluşturan sektör temsilcileri de MAPIC'te yemeklerde bir araya gelmeye başladı. Alışveriş Merkezleri Yatırımcıları Derneği ve Birleşmiş Markalar Derneği zaten MAPIC'te de güçlü bir katılım gösterdi.
MAPIC esnasında, SABAH Gazetesi Reklam Genel Müdürü Ceyda Uzman ile beraber, dünya genelinde 400 milyar doların üzerinde varlığı yöneten ve Türkiye'de de sayıları 11'i bulan alışveriş merkezleriyle gayrimenkul pazarında önemli bir oyuncu haline gelen Blackstone'dan Multi Turkey Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Kaya ve Birleşmiş Markalar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Öncel'in de aralarında olduğu sektör temsilcilerini bir yemekte buluşturduk.
İpek Yol'dan Nejdet Ayaydın, Orka'dan Osman Arar ve Morris Erginbaş, Adil Işık'tan Alican Işık, B&G'den Seyid Nebati ve Gönül Kahvesi'nden Yaman Gönül'ün de yer aldığı yemekte yapılan sohbetler gösterdi ki, Türk iş insanları, ekonomide darboğazlar yaşansa da hep bir B planları ve geleceğe dair pozitif stratejileri mevcut. İsmine gerçekten hayran olduğum Gönül Kahvesi'nin ne yapıp edip MAPIC'e gelip, eşsiz Türk kahvesini misafirlere ikram etmesini çok önemsiyorum ancak böylesi güzel markanın önemli alışveriş merkezlerinin hiçbirinde dükkân açamamış olmasını da garipsiyorum.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA