Her açıdan tarihi günler yaşıyoruz. Hepimizin şikâyet ettiği kutuplaşma, bugün Yenikapı'daki Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın evsahipliğindeki 'Demokrasi ve Şehitler Mitingi'ne MHP lideri Bahçeli'nin de katılımıyla son buluyor. Sanırım darbe yaparak, kendi halkına kurşun sıkarak, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ı suikastle ortadan kaldırmayı planlayarak bu ülkeye sahip olacaklarını sanan FETÖ (Fetullahçı Terör Örgütü) birlik ve beraberlik mitinglerine yol açacağını ve birazdan perde arkası hikayelerini yazacağım dev kampanyaların devreye gireceğini hiç ama hiç düşünemedi.
Yarın itibariyle Türkiye'de milyarlarca dolarlık yatırımların altına giren, binlerce insanı istihdam eden, hatırı sayılır vergiler ödeyen uluslararası şirketlerin yabancı CEO'ları Türkiye'nin marka elçileri olarak kamera karşısına geçiyor.
Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci'nin olağanüstü çabasıyla teyakkuza geçen yabancı CEO'ları geçen cuma günü her biri bir başka ülkede, toplantıda ya da tatilde iken, öğreniyorum ki 24 saat içinde Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'ndeki toplantıya yetişiyor ve yol haritaları da bu toplantıların ardından şekilleniyor.
Hem dünya kamuoyu hem de yatırımcılar, 2016 yılında dünyanın en büyük 20 ekonomisi içinde yer alan Türkiye'deki kanlı darbe girişimini anlayamıyor. İşte bu nedenle en güzel mesajı onların içinden gelenlerin vermesi gerekiyor. Hal böyle olunca, CEO'lar kamera karşısına geçip, Türkiye'de yaşamanın kendileri için ne anlama geldiğini, buradaki anılarını, Türkiye deneyiminin iş yaşamlarına ne kattığını, mutlu olup olmadıklarını, kendi şirketleri için Türkiye'nin stratejik ve jeopolitik önemini, Türkiye denince akıllarına gelen 3 kelimeyi, Türkiye'den ayrılma vakti geldiğinde neler hissedeceklerini, sadece Türkiye'de var dedikleri bir özelliğimizi en vurucu 35 kelime ile anlatacak. Kampanyanın belgesel tadındaki çekimlerini gerçekleştiren Yirmibirgram Reklam Ajansı'dan Onur Yanık mini röportajları siyah beyaz ekrana taşıyacak ve ortaya çıkacak film, 24 ülkede 180 milyon kanaat önderine ve 500 milyon insana ulaştırılacak.
Çekimlere Axa Sigorta ile başlayıp, 20 yılda Türkiye'de 780 milyon dolarlık yatırım yapan ve yeni yatırım projelerine de girişmek üzere olan Philip Morris/ Sabancı Genel Müdürü İspanyol Enrique jimenez ile devam edilecek ve Shell, Fiat, Toyota, Samsung, Boeing, Ford, Carrefour, TNT, BNP Pariba, Mercedes, Coca Cola, Unilever gibi uluslararası şirketler CEO'ları da tek tek kamera karşısına geçecek. Bakanlık, projede yer alacak şirketlerin kampanyanın yayınlanacağı ülkelerdeki ofisleriyle de temasa geçmelerini ve kampanyanın çarpan etkisini arttırmak için medyayı kullanmalarını istiyor.
Sadece Avrupa ülkelerinde değil, ABD, Güney Amerika ve Uzak Doğu'da da kampanyanın televizyonlarda gösterilmesi önemli. Neden derseniz? Dün öğrendim ki Türkiye'de 200 milyon dolarlık güneş enerjisi paneli yatırımı yapmak üzereyken darbe girişiminin ardından bu yatırımı askıya alan Çinli yöneticiler gibi bir çok CEO'nun aklı, bu yüzyılda Türkiye gibi bir ülkede darbeyi haklı olarak almıyor. Hiçbirinin böyle bir tecrübesi yok. Onların Türkiye'ye bakıp gördüklerini anlatmaları bu açıdan çok önemli.
"Türkiye'ye yatırım yaptık ve kazandık, siz de gelin yatırım yapın kazanın" demeye hazırlanan CEO'ların yer alacağı "Türkiye'deki Hikâyeni Keşfet" kampanyası 11 Ağustos'ta yayına giriyor. Şimdiden hayırlı olsun.