Toplumdan aldığını topluma geri verme konusunda iş dünyası ciddi bir çaba içinde. Son bir yılda birbiri ardına ihtiyaç duyulan alanlarda platform kurarak büyüyen Şahenk İnisiyatifi bu çabalarda öne çıkanlardan biri oldu son zamanlarda.
Kurumsal İletişim Departmanı'nı yeniden kurgulayan ve Doğuş Grubu'na Marka Algı ve Gayri Maddi Varlık Yönetimi Başkanı gibi farklı ve yeni bir unvan alarak geri dönen Semih Yalman gelir gelmez ilk iş olarak Şahenk İnisiyatifi'nin kurulmasına öncülük etmişti.
Amacı, Doğuş Grubu'nun hali hazırda sürdürdüğü ve içinde 12 Dev Adam, Trafik Hayattır ve Doğuş Senfoni Orkestrası gibi başarılı sosyal sorumluluk projelerinin yanına platformlar kurarak sürdürülebilirlik konusunu daha çok tabana yaymak ve daha çok insana ulaşmaktı. Doğuş Grubu'nun hali hazırda sosyal sorumluluk projeleri için ayırdığı ve kullandığı bütçe 129 milyon lirayı buluyor. Yalman bu bütçeden daha çok insana ulaşarak daha fazla faydalanmaya çalışıyor.
Kurulan platformlardan biri olan 'Oyunda Kal'ın bir yılda 21 ile giderek 25 bin çocukla etkileşime girdiğini Yalman'la sohbetten öğrendim. Darüşşafaka Doğuş Basketbol ile yürütülen proje eğitimle sporu yan yana getirmeye çalışıyor ve Türkiye'yi dolaşarak gördüğü yıkık dökük basketbol sahalarını onarıyor, olmayan okullara sahalar kuruyor, çocukları basketbola teşvik ediyor.
Çeşitli illerde 40 basketbol sahasının yapılması böylece gerçekleşiyor ve imkânı olmayan çocuklara ulaşmak için Habitat ve Unicef ile işbirliği yapılarak çocuk haklarının anlatılması da ihmal edilmiyor. Platform gençleri aşırı alkol tüketimi, uyuşturucu madde kullanımı, kumar, asosyallik, bilgisayarla ve televizyonla çok fazla zaman geçirmek gibi bağımlılıklardan uzak tutmayı hedefliyor. Platform ayrıca on binlerce genç sporcuyu keşfetmek için tarama aktiviteleri de yapmaya başlamış.
İşte tüm bu çabalar bu hafta başı Londra'da CSR Exellence Awards ödülüyle taçlandırıldı. Semih Yalman, Londra'da katıldığımız ödül töreni öncesinde yaptığımız sohbette Oyunda Kal'ın Euroleague'in sosyal sorumluluk programı One Team'in de bünyesine dahil edilerek uluslararası hale geldiğinden söz etti. Zaten öğreniyoruz ki Oyunda Kal bu yıl Yunanistan ve Hırvatistan'da da basketbol sahaları yaparak basketbolcu yetiştirilmesine katkıda bulunacak. Yani yurtdışına da açılacak.
Şahenk İnisiyatifi çatısı altında, Türkiye'nin yaşlanan nüfusunun ihtiyaçları da göz önüne alınmış ve onlar için de 'Yaşa Devam' ismiyle bir sosyal girişim başlatılmış. Bir taraftan gençlerle yaşlıları buluşturan proje için Stanford Üniversitesi, Harvard ve Boğaziçi'yle işbirliğine gidilmiş ve ortak oluşturulan müfredat da Boğaziçi Üniversitesi'nde kurulan Yaşa Devam Akademisi'nde hayata geçirilmiş.
Yalman kurdukları ekiple, gelecekle ilgili kafası karışık olan 8 bin öğrenciye danışmanlık yaptıklarını, koçluk hizmeti verdiklerini de söylüyor. Özellikle gençlerin hayallerine ulaşan, sporda önlerini açan Şahenk İnisiyatifi'nin platformları sanıyorum ülkeye güzel başarı öyküleri kazandıracak bir altyapı oluşturuyor.