Dünyaca ünlü şirketlerin ve CEO'ların başarı hikâyelerinin Harvard gibi önemli üniversitelerde 'vaka' olarak okutulmasına alışığız ama ülkemizin önde gelen üniversitelerinde önemli şirket hikâyelerinin üstelik en güncel haliyle okutulmasına, ders olmasına yeni yeni tanık oluyoruz. Daha önce bu sütunlarda Standard&Unlu'nun sahibi Mahmut Ünlü'nün hikâyesinin Boğaziçi Üniversitesi'nde vaka olarak okutulmaya başlandığını yazmıştım. Şimdi de 'batmakta olan bir şirket konumundan 4 yılda yükselen bir pazar payıyla büyüyen bir şirkete dönüşen' Vodafone Türkiye'nin 'Dijital Dönüşüm Programı' Boğaziçi Üniversitesi'nde 'Digital Marketing' (Dijital Pazarlama) dersinde okutulmaya başladı.
Önceki gün Boğaziçi Üniversitesi'nde Dijital Pazarlama dersine konuk olduk ve 25 yaş altı yani doğuştan dijital olan öğrencilerle birlikte şirketin dijital dönüşüm vizyonunu anlatan Vodafone Türkiye CEO'su Gökhan Öğüt'ü dinledik. Günümüz öğrencilerinin bizlerden daha şanslı olduğu ortada. Düşünün ki sınıftaki 48 öğrenci bu dersi alırken, Vodafone'un üst düzey yöneticilerinden de danışmanlık alıyor, dijital pazarlamanın göbeğindeki bir şirketin tüm oyun planının içine giriyor ve böylece sanal bir stajı da yapmış sayılarak Vodafone iş başvurularında birkaç adımı önceden tamamlamış oluyor.
Vodafone Türkiye'nin öyküsü aslında ilk önce haziran ayında London Business School'un dikkatini çekmiş ve MBA müfredatına girmişti. Hikâyenin neden bu kadar ilgi çektiğini Boğaziçi'ndeki ilk ders gününde CEO Gökhan Öğüt çok güzel özetledi aslında:
"Vodafone 2006 yılında TMSF'den Telsim'i satın aldı ve ilk iki yılın ardından 2008'de hızlı bir düşüşle batmakta olan bir şirket haline geldi. Sıkıntılar öyle büyüktü ki yurtdışı basında Vodafone Türkiye'den çıkmalı şeklinde birçok yorum yazısı dahi çıktı. Sonra 2009 yılında yönetim değişti ve Serpil Timuray ile birlikte aralarında benim de bulunduğum yeni bir ekip işe koyuldu ve 4 yıl gibi kısa bir sürede çok güzel sonuçlar alındı. Mart 2009'da yüzde 18.6 olan pazar payı Mart 2014'te yüzde 33.4'e çıktı. Sektörde dünyada görülen bir artış değildi bu."
Vodafone, Kasım 2013'te yeni bir programa da start verdi. 'Dijital Stratejik Dönüşüm Hareketi' özünde Türkiye'deki hemen herkesin internetle tanışmasını, dijital dönüşümü gerçekleştirmesine yardımcı olmayı hedefliyor. Gökhan Ögüt iddialı: "Biz Türkiye'de dijital dönüşümün lideri olmak istiyoruz. Vodafone'un dünya genelinde yapmayı planladığı yatırımlardan her yıl 2 milyar liralık pay kapmayı başardık."