Provera, Türkiye'deki yatırıma ve Türk ekibe öylesine güveniyor ki daha önce şirketin pazarlama bölümünün başında olan Mete Ekin'i bu yılın başında genel müdürlük koltuğuna oturttu. Böylece Türkiye Pirelli tarihinde ilk kez bir Türk genel müdüre emanet edilmiş oldu.
Ekin'den öğreniyorum ki bu yıl Türkiye Pirelli de çok iyi bir yıl geçiyor. TL olarak cirosu yüzde 45, kârı ise yüzde 70 oranında arttı Türkiye Pirelli'nin. Euro bazında artış yüzde 25'ler seviyesinde oldu.
Kuşkusuz hammadde fiyatlarındaki ve kurdaki artıştan da etkilenen Türkiye Pirelli, büyüyen pazardan önemli pay almaya devam etti. Her ne kadar artık İzmit fabrikasındaki üretim artmasa da Mete Ekin, Pirelli'nin bu fabrikada üretilen özellikle üst grup araçların lastik satışlarının ciroya katkısının yüksek olduğunu vurguluyor. Pirelli'nin son mali yılı rakamlarına göre İzmit fabrikası 8 milyon lastik üretti ve burada üretilen F1lastikleri, birinci sezonu kapayan F1'in bütün yarışlarında mükemmel sonuçlar yaşadı. Mete Ekin, Pirelli'nin İzmit fabrikada araştırma geliştirmeye harcadığı paranın 35 milyon euroyu bulduğundan söz etti. Her ne kadar üretim adedinde Romanya'daki fabrika Türkiye'yi yakalasa ve Rusya'da iki yeni fabrika satın alınsa da İzmit fabrika, yüksek teknoloji ürünü lastik üretimi ile Pirelli bünyesinde en önemli fabrikalardan biri olma özelliğini kaybetmiyor. Pirelli Türkiye bu yıl 1.2 milyar liranın üzerinde bir ciroya sahip.