Krizin tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de en çok otomotiv sektörünü etkilediğini bilmeyen yoktur herhalde.
Satışlar adeta durmuş durumda. Hükümet hurda indirimiyle devreye girdi. Ancak hakikaten şu hurda indirimini anlamakta güçlük çekiyorum. 1978 ve üstü araçlar için yapılan hurda indirimi sektöre nasıl bir canlılık getirecek gerçekten.
Alman hükümeti 9 yıllık araçlarını götürene yeni araçta 2 bin 500 euroluk indirim yapıyor. O nedenle de bayiler dolup taşıyor. Fransa'ya bakıyorum. Orada da 10 yıllık araçlarını, karbondioksit salınımı km. başına 160 gramdan az olan ile değiştirenlere 1000 euro vaat edilmiş.
Bir taşla iki kuş. Hem çevreyi kirleten araçlardan kurtuluyorlar hem de piyasaya canlılık getiriyorlar. Avrupa 10 yıllık araca eski muamelesi yaparken biz niye sadece 30 yıllık araçlarda ısrar ediyoruz?