İstanbul'un şehir kullanımıyla ilgili Kadir Topbaş'tan ilginç bir istatistik öğrendik bu arada. Bir kişinin ortalama günde 5-6 kez
hareket ettiğinden yola çıkılarak günlük 21 milyon harekete ulaşılmış. Topbaş, görevi devraldığında bu rakam 11 milyonmuş.
İşte bu nedenle de İstanbul'un en büyük ve yaşamsal sorunu trafik. Vatandaşların toplu taşıma araçlarıyla rahatça bir noktadan diğerine gidip gidememesi İstanbul'da oyları etkileyecek kadar önemli bir konu.
Topbaş toplantıda önümüze rakamlar çıkardı. 5 yıl önce 44 km olan İstanbul'daki raylı sisteme, 28 km ilave edilmiş. İstanbul genelindeki metro çalışmaları ise 60 km'yi bulmuş. İstasyonlar dahil metro maliyeti 3 milyar dolar.
Ama tabii 5 yılda yapılanların anlatıldığı kitaba bakınca İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin hizmet götürmek zorunda olduğu alanın 5349 km'ye çıktığını görüyoruz. Yani metrosu ve raylı sistemiyle İstanbul'un daha yolun başında olduğu bir gerçek. Öyle ki Metrobüs Silivri'ye ulaşması 2023'ü bulacak görünüyor.
Ama Topbaş, bugün Şişhane-Taksim ve Levent-Atatürk Oto Sanayi Sitesi metro istasyonlarının açılışını yapacağı için çok mutlu. "24.5 km'lik bir hat. Bir başkan döneminde başlayıp, biten örnek bir proje" diyor.
Metrodan şerefiye geliri!
Metroyu İstanbul'un her yerine götürme hedefindeki Kadir Topbaş, metronun geçtiği yerlerden 'şerefiye' olarak bilinen kaynağın da belediyelere aktarılacağını söylüyor.
Topbaş'ın bütçe öfkesi!
İstanbul'un bütçesiyle ilgili polemiğe gelince. Kılıçdaroğlu'nun 150 milyar doları nasıl bulduğunu bir türlü anlayamamış Topbaş. Diyor ki İstanbul'un
15 yıllık belediye bütçesinin toplamı 59 milyar dolar! Nereden çıktı bu 150 milyar dolar!