A&G Araştırma'nın sahibi Adil Gür'e göre, "evet" kampanyası ters tepti. Vatandaş, baskın eğilim karşısında, "hayır"a meyletti. Olabilir. Kampanyanın kutuplaştırıcı tesiri de, seçmeni, kendi partisinin eğilimine göre oy kullanmaya sevk ediyor.
Ama ben gene de şöyle düşünüyorum: AK Parti teşkilâtı işini ciddiye aldı; büyük emek sarf ederek her günü değerlendirdi; afişlerini çok evvelden astı; paketin içeriğini halka açıklamaya çalıştı. CHP teşkilâtı ise, belki de parti içi rahatsızlığın tesiriyle, son günlere kadar yan gelip yattı; Kemal Kılıçdaroğlu neredeyse tek başına çırpındı durdu. AK Parti örgütünü "Karınca"ya, CHP'ninkini ise, "Ağustos böceği"ne benzetiyorum. Adil Gür'ün değerlendirmesine göre, çalışkan karınca değil, yan gelip yatan Ağustos böceği kârlı çıkıyor. Gür haklıysa, La Fontaine yanılmış demek.