İstanbul Havalimanı'nın, bu yıl pandemi öncesini yüzde 10 aşacağını açıklayan İstanbul Havalimanı'nı işleten İGA'nın (İstanbul Grand Airport) CEO'su Kadri Samsunlu, Avrupa'da ise havayolu şirketlerinin pandemi öncesini ancak yüzde 90 seviyesinde yakaladıklarına işaret etti. İstanbul Havalimanı'na halen 130 ülkeden yolcu uçtuğunu hatırlatan Samsunlu, "10 yıl önce 'sıfır' olan transit yolcu oranı bugün yüzde 35-40 sevilerine çıktı. Planlarımıza göre 4 yıl içinde 100 milyon yolcuyu geçerek yolcu sayısında dünyada ilk 5 havalimanı arasına gireceğiz" dedi.
Kadri Samsunlu, İGA'nın 3 ödülle birden döndüğü Güney Kore'nin Incheon kentindeki Airport Council Internatonal- ACI" (Uluslararası Havacılık Konseyi) kongresi öncesinde, bölgedeki yeni iş fırsatlarını değerlendirmek üzere Tokyo ve Seul'de havacılık sektörü temsilcileri ile bir araya geldi. Bu temaslarının ardından gazetecilerle yaptığı sohbette, İstanbul Havalimanı'nın gelecek planlarını paylaşan Samsunlu, "2022 yılını 65 milyon yolcuyla kapatmıştık. Bu yılı 75 milyon yolcuyla tamamlamayı planlıyoruz. Hedeflediğimiz ciroyu 2023- 2024'te yakalayacağımızı öngörüyoruz" diye konuştu.
İstanbul Havalimanı'nın küresel aktarma merkezi ve süper hub olma potansiyelinin önemine dikkat çeken Samsunlu şunları söyledi: "Büyümek için Asya pazarlarında kendimizi zorlamamız gerekiyor. THY'nin bu konuda yakaladığı önemli başarıları var. Çin, Hindistan, Güney Kore ve Malezya'da daha da mesafe almamız gerekiyor. Bu pazardan sonra ABD, ardından Latin Amerika geliyor."
İGA'nın başarısında yeni yatırımların büyük payı olduğunu kaydeden Samsunlu, "Dünyada pandemiye rağmen yatırımlarını sürdüren tek havalimanıyız. Havalimanı kapasitemizin yüzde 75'ini kullanıyor olmamıza rağmen 4'üncü pistin inşaatına da başladık. 500 milyon euroluk yatırım öngörüyoruz. 4'üncü pist inşaatı 36 ay sürecek. Ağustos 2026'da hizmete açmayı planlıyoruz" dedi.
KİRAYI FAİZİYLE VERECEĞİZ
İGA'ya yönelik iki yıllık kira ertelemesi konusunda ise Samsunlu, "Pandemi mücbir sebep sayıldı. Pandemiye kadar devlete olan yükümlülük ve sorumluklarımızı sözleşmeye uygun şekilde yerine getirdik. Pandemi döneminde tanınan 'mücbir sebep ertelemesi' sadece İGA'ya özel değil, tüm havacılık işletmelerini kapsayan bir karar. Taksitlerimizi ödemeye başladık. Ayrıca ötelenen kirayı devletin belirlediği faiziyle ödeyeceğiz" dedi.