S.1.) Bir hadiste ölü üzerine ağlanınca ölü bundan dolayı azap görür deniliyor. Doğru mu?
C.1.) Bu hadisin şöyle bir versiyonu var. Hz. Peygamber (s.a.v.) bir gayri Müslim için akrabalarının aşırı şekilde bağrışarak ağladıklarını duyar. Şöyle buyurur "Bu adam için akrabaları ağlaşıyorlar. Halbuki o şu anda azap görmektedir. Yani gözyaşları bir şey çözmüyor. Yoksa ölü için ağlamak insani bir duygudur. Kimse, kimsenin günahından dolayı azap çekmez. Sorduğunuz bu hadisi yorumlayacak olursak şöyle diyebiliriz: ölü için ağlaşanlar aşırı tepki gösteriyor, isyan cümleleriyle bağrışıyor, öleni hak etmediği şekilde övüyorlarsa işte o anda Melekler, bu ölmüş kişiye "sen gerçekten böyle misin" diyerek tepki gösterirler. Hadisleri böyle yorumlamak lazım.
S.2.) Rüyalar geleceği gösterebilir mi?
C.2.) Peygamberimiz (s.a.v.) vefatından birkaç gün önce şöyle buyurur. "vahiy sona ermiştir, ama bundan sonra iyi insanların göreceği sadık rüyalar kalmıştır." Biz, bu tür rüyaları mesaj taşıyan rüyalar olarak görürüz. Geleceğe ait bilgiler taşıyabilir. Ancak bağlayıcı değildir. Bunun dışında şeytanın vesvese verdiği rüyalar vardır. Bunlardan endişe etmemek lazım.
S.3.) Kaza namazım çoktur. Sünnet yerine kaza namazı kılsam olur mu?
C.3.) Kaza namazlarını kaza olarak kılmanız, sünneti ise sünnet olarak kılmanız doğru olur. Ancak sünnetlerin yerine kaza kılmanız da caizdir.
S.4.) Vergi zekât yerine geçer mi?
C.4.) Zekât ile vergi farklı iki unsurdur. Zekâtın miktarı, nerelere ödeneceği Kuran ve Sünnetle belirlenmiştir. Zekat kişilere ödenir. Vergi ise kriterleri farklı olan devletin belirlediği miktarda alınan ve harcama yerleri farklı olan ödemelerdir. Zekât veren vergi, vergi veren de zekât ödemiş olmaz.
S.5.) Uçakta namaz kılabilir miyim?
C.5.) Uçakta oturduğunuz yerde, ima ile namaz kılabilirsiniz.
S.6.) Araba için kurban keserken tekerleğe kan sürmem gerekir mi?
C.6.) Bu çirkin bir uygulamadır. Dinimizin nezih görüntüsüne terstir. Yakışık değildir. Bid'at olarak nitelenebilir. Müslüman kan görmekten mutlu olmaz.
S.7.) Kaparo parası helal mi?
C.7.) Konuşulmuş ve kesinleşmiş bir alışveriş için kaparo almak caizdir. Çünkü bu kaparo daha sonra ödenecek paradan düşürülecektir. Ancak alışverişin menfi sonuçlanması halinde ise kaparo olarak alınan paranın geri ödenmesi uygun olur.