Kıbrıs, bizim millî davamızdır. Kıbrıs Türkü de canımız, ciğerimiz, öz kardeşimizdir. Siz bakmayınız bazı kendini bilmez Marksist bozuntularının Rum ağzıyla konuşmasına... Kıbrıs Türkü, kimliğine, hürriyetine ve Türklüğüne sahip, Türkiye'ye gönülden bağlı, rahmetli dâva adamı Denktaş'ın yolundan giden bizim insanımızdır.
1974 Barış Harekâtı'ndan sonra, kırk yıla yakın bir müddetten beri Kıbrıs Türkü'ne ve KKTC'ye yardım ediyoruz. Bu süre içinde Kıbrıs Türk kesiminin harcamalarının önemli bir kısmını Türkiye karşılıyor. Bundan aslâ gocunmuyoruz, bilâkis boynumuzun borcu olan bu millî vecibemizi zevkle ifa ediyoruz.
Lâkin, meşhur meseldir; balık verirsen bir defa doyurursun, balık tutmayı öğretirsen ömrünün sonuna kadar doyurursun. KKTC'ye doğrudan bütçe yardımlarının yanında, gelirlerini arttırmak için gayret göstermek gerekiyor.
***
Kıbrıs bir adadır ve bölgedeki bütün adalar gibi en önemli zenginliği turizmdir.
Turizmi geliştirmenin ön şartı ise ulaşımı kolaylaştırmaktır. 1974'den beri
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ne uygulanan haksız ve hukuksuz ambargolar yüzünden, ne yazık ki
Türkiye haricinde direkt uçak seferleri yapılamıyor.
Londra'dan
KKTC'ye gelecek turist 7 saat gibi uzun bir zamanda yüksek bir bilet parası ödeyerek ciddî problemler yaşıyor. Bu misâli çoğaltabiliriz.
'Uçuş ambargosu'nun hemen kaldırılması mümkün olmadığına göre, bu gibi hâllerde dünyanın ambargo uygulanan diğer ülkelerinde olduğu gibi (
Tayvan örneği) usulüne uygun şekilde çözüm bulmak gerekir.
KKTC için turizmde potansiyeli yüksek öncelikli ülkeler
İngiltere,
İran,
Lübnan,
İtalya,
Azerbaycan ve
Rusya'dır. Çözüm, bu ülkelerden
THY'nin
Türkiye'deki bir potansiyeli olan
'touch down' yaparak, yani uçaktaki yolcuyu indirmeden
KKTC Ercan havaalanına gelmesidir. Bu iş için
Ankara ve
İstanbul kullanılabileceği gibi,
Gaziantep,
Adana ve
Kıbrıs'a yakın diğer havaalanları da kullanılabilir.
***
Daha önce de bir yazımda anlatmıştım: Rahmetli
Özal gibi her türlü sübvansiyondan uzak kalmaya çalışan ve
Türkiye'ye gerçek anlamda piyasa ekonomisi şartlarını getiren bir
Başbakan dahi,
Kıbrıs'ın özel önemi dolayısıyla
THY'nin
Kıbrıs uçuşlarını,
Türkiye dahilindeki en ucuz uçuşların da daha altında fiyatlandırmıştı.
Bugün ise
KKTC için
Türk Hava Yolları 400 lira ve
Anadolu Jet de 200 lira civarında fiyatlandırılmıştır. Bu fiyatlar çok yüksektir.
KKTC'ye yapılan uçuşlarda ve
Türkiye üzerinden
Ercan'a yapılan uçuşlarda kâr amacı gözetmemek lâzımdır.
Yıllardır yazıp durduğumuz bu meseleyi,
Kabine'nin en pratik, çalışkan ve başarılı bakanlarından
Binali Yıldırım'ın, soyadıyla müsemma bir şekilde çözmesini istiyoruz. Bu arada,
THY'nın başarılı idarecileri Yönetim Kurulu Başkanı
Hamdi Topçu ile Genel Müdür
Temel Kotil'in de bu millî dâvaya katkılarını bekliyoruz.
Altını çizerek tekrarlayalım:
Kıbrıs'ta turizmi ancak Türk Hava Yolları geliştirebilir.