Gazeteye simsiyah bir kutu yollamışlar, üzerinde 'Belki de bazı sınırlar hiç zorlanmamalı' yazıyordu. 'Enteresan' deyip kutuyu açtım; içinde bir deney tüpü ve memory stick vardı. Bir de DNA sarmalının matematiği vardı. Memory stick'i açınca Star TV'nin yeni dizisi '46 Yok Olan'ın basın bülteni çıktı. Tam da dizinin öyküsüne uygun, esprili nesneler kullanılmıştı.
Bu tarz ilginç tanıtım kitleri genelde yabancı kanalların belgeselleri ve dizileri için geliyor.
Star TV'nin basın halkla ilişkiler ekibinden Meryem Güngör ve arkadaşlarını kutlarım; dikkat çekmeyi başardılar. Artık tanıtım ve PR çalışmaları diziler için hayati bir önem arz ediyor.
Çünkü o kadar çok dizi ekrana geliyor ki, TV'de fragman yayınlamak, gazetelere, bilboard'lara ilan vermek de yetmiyor. Sosyal medyayı aktif kullanmak ve gazetecilere yolladığınız tanıtımlarda bile fark yaratmanız gerekiyor.
Ama tanıtım konusunda yabancıların bizden çok ileride olduğunu da belirtmek isterim.
Galiba 10 sene önceydi; TV editörlüğü yapıyordum, gazeteye 'Kral Yengeç Avcıları' gelmişti!
Balıkçı kıyafetleri giyen ellerinde yengeç avlama kafesleri, kovalar vs. olan bu yengeç avcıları aslında Discovery kanalının basın halkla ilişkiler ekibiydi ve yengeçlerin nasıl avlandığını anlatıp, 'Kral Yengeç Avcıları' belgeselini tanıtmışlardı.
TV kanallarının basın halkla ilişkiler ekiplerinin işi artık daha zor; çok daha yaratıcı fikirler ortaya atmalılar.