Bazen eğlence sektöründen işletmecilerle konuşuyorum. İstanbul'un en işlek yerlerinde, özene bezene cool yerler açıyorlar, en başarılı aşçılarla çalışıyorlar, mönüden mekanda çalan müziğe kadar her şeye dikkat ediyorlar. Ancak birçok mekan açıldığı gibi kapanıyor. Bir mekanın tutmamasının birçok sebebi olabilir.
Ivey Business Journal'ın 'Müşteri neden terk eder?' araştırması gerekli yanıtı veriyor. Bu; sadece mekanları değil, birçok iş sektörünü de kapsayan bir araştırma. Sanılanın aksine, fiyat politikası müşteriyi fazla etkilemiyor. Yüzde 42.6 ile çalışanların davranışları birçok sektörde belirleyici oluyor. Müşteriye kendini değersiz hissettiren, mutsuz, kibirli garsonlar, satış elemanları ve yöneticiler; çalıştıkları işyerlerinin kaderiyle oynuyor aslında. Özetle, yatırımı önce çalıştırdığın insanlara yapacaksın.