Türk Hava Yolları'nın (THY), Amerikan Ulusal Futbol Ligi final karşılaşması Super Bowl'da yayınladığı iki reklam filmiyle gecenin en çok konuşulan markalarından biri olduğunu yazmıştım.
THY'nin; aynı zamanda sponsor olduğu gişe rekortmeni olmaya aday 'Batman v.
Superman Dawn of Justice' filmini tema olarak kullandığı reklamlar, ABD Twitter listesinde bile TT (Trending Topics) listesine girmişti.
HAYALİ ŞEHİRLER
THY'nin reklamları da zekice kurgulanmıştı. THY; bu iki reklam filminde dünyanın en çok noktaya uçan havayolu şirketi olarak Gotham ve Metropolis'e yaptığı uçuşları, 'Batman v. Superman' filmiyle birlikte tanıttı. Elbette Gotham ve Metropolis hayali şehirlerdi; ince zeka da tam bu noktada devreye giriyordu.
Hem filmin, hem de THY'nin reklamı aynı anda yapıldı.
THY; Gotham ve Metropolis'e uçuş kazanmak için internet linki yayınlamıştı. Bu link'lere tıkladığınızda Gotham ve Metropolis şehirleri için hazırlanmış havayolu destinasyonlarını görüyordunuz.
Teknokulis sitesinden Emre Çetinkaya'nın haberine göre; THY'nin Super Bowl gecesi yayınladığı 'THY, Gotham ve Metropolis'e uçmaya hazır mısınız?' başlıklı iki reklamını bazı yolcular gerçek sanmış. Bu yolcular, THY çağrı merkezlerini arayarak Gotham ve Metropolis'e bilet almak istemiş.
Bu durumu THY; çağrı merkezi çalışanlarına bir uyarı mesajı gönderme gereği duydu.
THY'nin mesajında şu ifadeler yer aldı: 'THY'nin hazırladığı 'Batman v. Superman Dawn of Justice' reklam filminde Gotham ve Metropolis'e uçuşların başladığı söylenmektedir.
Bu reklam filminde ismi geçen şehirler tamamen hayal ürünüdür. Arayan yolculara bu doğrultuda bilgi verilmesi rica olunur.' Gotham ve Metropolis; DC Comics'in çizgi romanlarında yer alan hayali şehirler.
Gotham; Batman'in, Metropolis ise Superman'in evi olarak biliniyor.
Yolcuların bu şehirleri gerçek sanıp bilet almaya çalışmaları da bir reklamcılık başarısı olsa gerek.