Ne zaman bir Nuri Bilge Ceylan (NBC) filmi vizyona girse, hep aynı ağlak haberler yapılıyor:
"Cannes'da ödül aldı ama gişede battı."
Bu haberleri okuduğunda eminim NBC gülüyordur.
Sevgili muhabir ve yazar arkadaşlarım; NBC Türkiye piyasası için film yapmıyor.
Asıl parayı yurt dışında kazanıyor. NBC büyük bir marka, artık çektiği her film 100'ü aşkın ülkede vizyona giriyor.
Ayrıca NBC filmlerinin pazarlama stratejisi de tamamen uluslararası piyasaya özgü...
Yani 'Kurtlar Vadisi', 'Recep İvedik' filmlerinde olduğu gibi; gurbetçilerin yoğun yaşadığı yerler özellikle hedef kitlesi görülmüyor. Bir Fransız ya da İtalyan sinemasever Cannes'ı referans alarak NBC filmine gidiyor.
NBC filmlerinin dünyadaki toplam izleyici sayısı Türkiye'den kat kat fazla. Asıl önemlisi ise televizyon ve DVD hakları.
Filmleri birçok yabancı TV kanalında defalarca ekrana getiriliyor.
Bir de siz bu filmlerin klasikleştiğini hesaba katın!
Özetle, NBC için hiç üzülmeyin, çok iyi para kazanıyor.