Türkiye'nin en iyi haber sitesi
MEVLÜT TEZEL

Gürses'in bir güvercin olarak marka değeri

Müslüm Gürses yine yaptı yapacağını... Bir kek reklamının güvercinine sesini verdi, kahkahaya boğdu herkesi Müslüm Baba... (23 Nisan şiirleri gibi oldu galiba) Müslüm Baba'nın "Hey güvercinler bu nedir acaba" sözüyle açılan reklam hayli eğlenceli... Diğer iki güvercini Evrim Akın ve Serhan Aslan'ın seslendirdiği animasyon türünde çekilen reklamda, kuş tüyü ile argodaki 'tüymek' kullanımı arasındaki ses benzerliği esprili bir dilde kullanılmış. Reklama gireceği için diyalogları deşifre etmek istemiyorum ama Müslüm Baba'nın kendine has konuşma tarzıyla öne çıkan bu reklamın çok konuşulacağı kesin. Varoşların felsefecisi, damardan şarkıların babası Müslüm Gürses fenomeni üzerine çok şey yazıldı, çizildi ama bence Gürses'in bir marka olarak da mercek altına alınma zamanı geldi. Hadi araştırmanın konu başlığı da benden olsun: "Para basan bir kült figür nasıl yaratılır" Evet, Müslüm Gürses bir doğallık abidesi... Herkes onun ne söyleyeceğini unutmasına, ağır çekimde konuşmasına bayılıyor ancak bu markayı yöneten kişiyi de unutmamalı. Gürses'in fenomene dönüşmesinde menajeri Nevzat Takmaz'ın da katkısı büyük. Jiletçilerin Müslüm Baba'sını elit kesime kabul ettirmek, bankaların reklam sesi yapmak bence büyük bir PR'cılık başarısı. Genç halkla ilişkilercilerin, gazetecilik kökenli Nevzat Takmaz'ın öyküsünden çıkaracağı dersler mutlaka vardır, benden söylemesi.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA