Geride bıraktığımız Mart ayı da, daha öncekiler gibi Turkuvaz Yayın Grubu'nun başarılarıyla dolu geçti. Kantar Medya araştırma şirketinin verilerine göre; atv, a Haber ve a Spor kendi kategorilerinde en çok izlenen kanallar olarak rakiplerini geride bıraktı.
Ama başarı, sadece reyting listeleriyle sınırlı değil.
Daha önce de söylediğim gibi, beni televizyonculuğun başarı kriterleri arasında 'haber olma sayısı' da yakından ilgilendiriyor. Bu konudaki istatistik de İnterpress medya araştırma şirketinden geldi. Kanalların yazılı basında haber olma sayısına bakıldığında atv, rakiplerine adeta tur bindirdi. 2000'e yakın gazete ve dergi taranarak yapılan araştırmada, Mart ayı içinde atv'nin tam 1609 kez haber konusu olduğu belirlendi.
En yakın rakibi Kanal D, 1362 kez haber olurken, üçüncü sırada ise 1052 haber ile Show TV yer aldı.
Gündüz kuşağı aktüel programlar kategorisinde ise atv'de yayınlanan 'Müge Anlı ile Tatlı Sert', haber olma sayısında rakiplerini ikiye, üçe katladı. Müge Anlı'nın programı Mart ayı içinde tam 105 kez gazete ve dergilere haber olurken, Show TV'deki 'Nursel'in Evi' 49 haber ile ikinci, yine Show TV'de yayınlanan 'Zahide Yetiş'le' 35 haber ile üçüncü, FOX'un 'Kaybolan Çiçekler'i ise 25 haber ile dördüncü sırada yer aldı.