Bunca diziye gerek var mı diye durup düşünmeye fırsat kalmadan, geçen hafta iki yeni diziyle daha tanıştık. İddialı diziler, görkemli prodüksiyonlar tutmuyor, kimsenin şans vermedikleri ise fenomen oluyor. Galiba bu durumda yapımcı ve kanal yönetimlerine 'Ya tutarsa?' deyip göle maya çalmaktan başka çare kalmıyor.
Kanal D'nin yeni dizisi 'Adı Efsane', tam bir 'Beyaz Gölge' esinlenmesi. Suça meyilli varoş gençlerinden basketbol takımı kurmak için yola çıkan idealist emekli basketbolcu 'Tarık' (Erdal Beşikçioğlu) bildik mevzuu didikleyip duruyor. Dizi, 'Beyaz Gölge'den bihaber gençliği avucunun içine alır mı bilmem ama televizyon dünyamızda yeni bir trendin önünü açacağa benziyor. Zira nasıl bir tesadüf ise; dizinin adıyla, ana sponsoru olan mobilya firmasının ismi aynı! İnsan, 'Dizi yapılmadan önce acaba ismi mi pazarlanıyor?' diye sormadan edemiyor. Bundan böyle dizi isimlerinde şarkı sözleri out, firma isimleri in!
Star'ın yeni dizisi 'Yıldızlar Şahidim'in ise hiç şansı yok. Çünkü dizi seyircisinin profili fena halde değişti. Artık 'Pop yıldızıyla tanışıp kendine aşık etme' hayali kuran kasaba kızlarından reyting ekmeği çıkmıyor.
Diyeceğim o ki; saha araştırması yapmadan, izleyicinin talep ve beklentilerinden habersiz göle çalınan mayalar, sadece elinizi oyalar!