Erdal Beşikçioğlu'nun rol aldığı Fiat'ın yeni modelinin televizyon reklamını mutlaka görmüşsünüzdür. 'Mutlaka' diyorum çünkü hem sıkça yayınlanıyor, hem de onca reklamın arasında 'fena halde' seçiliyor.
Bu 'fena halde'yi biraz açayım: Hani herkes reklamını ya da programını izletmek için 'Aman bir yere ayrılmayın, aman gözünüzü bize dikin' diye feryat figan eyleyip adeta izleyiciye yalvarır ya; bu reklamda tam tersi yapılıyor.
Beşikçioğlu; o karizmatik, hiçbir şeye eyvallahı olmayan 'cool' haliyle ekran başındakileri sözde başka kanallara kovalıyor.
Beşikçioğlu diyor ki: "Eğer iyi arabanın sadece çok parayla satın alınabileceğini düşünüyorsanız, hemen başka bir kanala geçin.
Hem orada şimdi çok iyi diziler vardır, sizi fazla yormayalım..."
Reklam, 'karşıtlığın cazibesi' ilkesinden hareket ediyor.
Tam tersini yapıyormuş gibi görünüp aslında izleyiciyi o reklamı izlemek için dürtüp, gıdıklayıp tahrik ediyor.
Reklamın sloganı 'Ezber bozan otomobil.' Ama asıl reklamcılığın ezberini bozuyorlar gibi...