Her bakanlık, ilgili olduğu konuda kendi kamu spotunu hazırlatıp yayınlıyor.
Son günlerde bu duyuruları, tanıtım kliplerini sıkça izler olduk. Belli ki 'kamu spotları' kendi ekonomik sektörlerini yaratmak üzere...
Bazı yapımcılar, yönetmenler ve ajanslar için bu yeni bir kazanç kapısı haline gelebilir.
Sektörün bu konu üzerine daha fazla kafa yormasında, ilgi göstermesinde fayda var. Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nın hazırlattığı kamu spotu ise besi hayvanlarının hastalıklara karşı aşılanmalarıyla ilgili bir uyarıydı. Mesele gerçekten de önemliydi.
Zira boğazımızdan geçen etin, sütün, yumurtanın sağlıklı olması için önce sağlıklı hayvanlara ihtiyacımız vardı.
Çağrıyı yapan ise ünlü oyuncu Erdal Özyağcılar'dı. Özyağcılar; özenli saçları, takım elbisesi ve kravatıyla ekranda iki dirhem bir çekirdek görünüyordu.
Oysa Özyağcılar, onca başarılı rolünün yanı sıra Elveda Rumeli'deki 'Sütçü Ramiz' tiplemesiyle de gönüllerde taht kurmuştu.
Onu Sütçü Ramiz olarak konuşturmak; köy insanıyla, hayvan besicisiyle daha 'direkt' bir iletişim kurulmasına katkı sağlamaz mıydı?
Eminim, kamu sağlığını ilgilendiren böyle bir teklife Elveda Rumeli'ciler de karşı durmaz, telif filan talep etmezlerdi.