Reytingin pek çok çeşidi var. AGB'nin ölçtüğü, kanalların başkalarına ölçtürdüğü, dijital platformların ölçtüğü ve Birol Güven ile beraber icat ettiğimiz ve adına 'Hissedilir Reyting' dediğimiz şey. Yani rakamların dışında kalan, sokaktaki vatandaşın 'konuştuğu' reyting... Ve internetteki forum ve dizi izleme sitelerinin tık'lanma reytingi... Bunlara 'medya reytingi' de eklendi. Medya takip kuruluşları aylık bültenler yayınlayıp o ay içinde hangi dizilerin medyada daha fazla yer bulduğunu rakamlarla belirliyor. Örneğin, Interpres'in bu ayki verilerine göre 76 yerli dizi hakkında toplam 4 bin 646 haber yazılmış. Şubat'ın birincisi, hakkında 925 haber yapılan Muhteşem Yüzyıl dizisi. Öyle Bir Geçer Zaman ki, hakkında çıkan 339 haberle ikinci sırada. Şubat ayında üçüncü sırayı Çocuklar Duymasın, 245 haberle aldı. Kavak Yelleri 195 haberle dördüncü, Ezel ise 187 haberle beşinci sırada. Yabancı diziler arasında da Ghost Whisperer birinci, The Tudors ikinci olurken, The Walking Dead dizisi ise basında en fazla haberi çıkan üçüncü dizi oldu. Hep söylüyorum, medya planlamacıları reklam pastasını kanal ve programlara bölüştürürken artık sadece AGB verileriyle yetinmemeli. Reytingin 'tüm çeşitlerini' dikkate almalı!