Türkiye'nin en iyi haber sitesi
YÜKSEL AYTUĞ

Şu buzlama meselesi

Ekranda 'buzul çağı' devam ediyor. Gizli reklam cezalarından ödü patlayan yapımcılar, yönetmenler, yayın sorumluları basıyor ekrana buzlama efektini... Televizyonu sanki buzlu camın arkasından izliyoruz. İçki kadehleri, sigara dumanları, mağaza tabelaları sürekli buz kesiyor... En çok garibime giden de otomobillerin marka logolarının buzlanması. Dizide bir cip yaklaşıyor. Panjurundaki logo buzlanmış. Neden? Çünkü markası belli olursa, gizli reklam yapılmış olur!.. Pöh!.. Kardeşim, zaten cip alacak adam o markayı bırakın logosunu, kelebek camını bile gösterseniz, tanır. Bir de bu buzlama efekti, tam tersi etki yaratıyor. Yani gizlediğiniz şey üzerinde merak uyandırıyor, dikkati oraya odaklıyor. Aslında siz cip markası ile hiç ilgilenmesiniz bile, üstü kapalı logoyu görünce, o markayı düşünmeye başlıyorsunuz. Dünya televizyonlarını izliyorum. Hiçbir yerde böyle saçma sapan bir uygulama yok. Oralarda reklam ve sponsorluk anlaşmalarının çerçeveleri belli. Bunun dışında 'hayatın doğal akışı içindeki' hiçbir görüntüye müdahale edilmiyor. "Aman reklam olmasın" derken, en gizli reklamı yapmak, sadece bizim bürokrasimize özgü bir olay!..

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA