Ekonomik kriz ile beraber banka- finans-sigorta sektöründeki reklamların artığını gözlemliyorum. Reklam ajansları ise "hedefi 12'den vurmak" için halkın yerleşik televizyon izleme alışkanlıklarından faydalanıyorlar. Örneğin; bir banka reklamı "Son dakika, flaş, flaş..." spotlarıyla başlıyor. Heyecanlı bir muhabir, elinde mikrofonla "olay yerinden" sözde canlı bağlantı ile bildiriyor. Her seferinde bu "son dakika" ibaresine aldanan izleyiciler ise ekrana odaklandıkları için kolayca avlanıyorlar. Bir başka banka reklamında da benzer bir yöntem kullanılıyor. "Çakma Obama", Beyaz Saray'da bir "son dakika" basın toplantısı düzenliyor ve "Keşke bu banka bizde de olsaydı" filan diyor. Millet yine pür dikkat, Obama'nın ağzının içine bakıyor. Bu aralar en beğendiğim reklam ise bir emeklilik sigortası hizmetinin tanıtıldığı finans reklamı. Ekrandaki yaşlı kadın "Aman Geç Kalma Erken Gel"i orijinal haliyle söylemeye başlıyor. Kadın gençleştikçe şarkının yorumu da poptan, rock'a doğru yenileniyor. Yani tam bir "Benjamin Button" vakası... Kurgusu, çekim tekniği ve kolayca algılanması açısından enfes bir reklam...