Ekranlarda reklam işkencesi bitti ama sorunlar bitmedi... Yeni reklam yönetmeliği öncelikle pahalı prodüksiyonlarla çekilen dizileri vuracak. Genellikle 50 dakika olarak çekilen bu dizilerde reklam kuşaklarının uzunluğunun 6 dakika ile sınırlanması ve kuşak aralarında en 20 dakika bulunacak olması, hem yapımcıları hem de kanal yöneticilerini zorlayacak. Bir bölümü 200-250 milyar liraya mal olan flaş diziler bu durumda maliyetlerinin yarısından daha az reklam geliriyle yetinecekler. Bu durumda önümüzdeki günlerde reklam tarifelerinin yükseltilmesi için TV kanalları ile reklam şirketleri arasında kıyasıya bir pazarlık yaşanacağından söz edebiliriz. Bir başka pazarlık ise yine TV kanallarının yöneticileri ile dizi yapımcıları arasında gerçekleşecek. Kanallar, yapımcılardan dizi maliyetlerini bölüm başına en az yüzde 50 oranında düşürmelerini talep edecekler. Bu durumda ekrandaki yüksek maliyetli dizilerin önümüzdeki günlerde birer-ikişer yayından kalkacağını söylemek, kehanet olmaz. Televizyon kanalları ise ekonomik açıdan zor duruma düşmemek için süre sınırlaması olmayan ve maliyetleri nispeten daha düşük olan eğlence ve talk show programlarına ağırlık verecekler.