Türkiye'nin en iyi haber sitesi
YÜKSEL AYTUĞ

Müzik bombardımanına tutulduk

Umut bağlanan pek çok albümün beklenen satış rakamına ulaşmaması, star yarışmalarıyla ilgili olabilir mi?

Günlerdir kafamı kurcalayan bir soru var: Ünlü sanatçıların aylarca stüdyoda sabahlayıp, piyasaya sürdükleri pek çok albümün arzu edilen satış rakamlarına ulaşmaması acaba ekranlardaki star yarışmalarıyla ilgili olabilir mi? Bana göre olabilir. Zira bu yarışmaların Unkapanı piyasasını canlandıracağı, sektöre hareket getireceği umuluyordu. Ama tam tersi oldu... Öncelikle ekranları kaplayan yarışmalar nedeniyle kulaklarımız adeta bir müzik bombardımanına tutuldu. Piyasaya en son çıkan şarkılar bile anında genç yetenekler tarafından seslendirilmeye başlandı. Pek çok insanda müzik markete gidip, CD ya da kaset alma "iştahı" kalmadı. Star yarışmalarının müzik piyasasına bir başka etkisi ise tüketicinin "bilinç eşiğini" arttırmak yönünde oldu. Pek çok müziksever, "detone, oktav, ses aralığı, alt yapı, şarkı trafiği" gibi müzikal deyimlerin anlamını bu yarışmalar sayesinde öğrenip, çok daha "seçici" bir kulağa sahip oldu. Yarışma jürileri sayesinde pek çok vatandaş, eskiden sadece dinlemekle yetindiği şarkıları ve şarkıcıları şimdi "eleştirir" hale geldi. Yarışmalar, sade vatandaşa "eleştirel bakış açısı" kazandırdı. Müzik prodüktörlerinin ve sanatçıların işi şimdilerde eskiye oranla çok daha zor gibi görünüyor. Allah yardımcıları olsun...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA