enol Yeğin, Almanlar'dan aldığı fabrikada "Alman ordusuna" ve dünyanın pekçok ülkesine askeri kıyafet üretirken... "Airbus" firması bir ihale açmış. Uçakların "izolasyonu" ile ilgili: İzolasyonun tasarımı, tasarlanan malzemenin üretimi ve uçağa montajı. İhale "iki ülkede birden" açılmış. Fransa'da ve Almanya'da. Şenol Yeğin "Almanlar'dan aldığım fabrika bu iş için de uygun" demiş ve iki ihaleye de girmiş. Sonuç: - 700 uçaklık bir proje... Büyük iş... Ve Fransa'daki ihaleyi de, Almanya'dakini de ben kazandım.
***
Airbus "yolcu uçağı üreten" bir şirket. Beş ortaklı: Fransız, Alman, İngiliz, İspanyol, İtalyan. Airbus'un "yüzde 70'lik bölümü" Almanya'da yapılıyor. Ve yüzde 30'luk kısmı da "Fransa'da tamamlanıyor." Almanya'daki Airbus fabrikası "Hamburg'da." Şenol beyin fabrikasının "Hamburg'a uzaklığı 600 kilometre." Fabrikadan, Hamburg'a TIR'larla, sürekli malzeme taşınıyor.
***
Şenol bey... Siz Airbus'un nelerini yapıyorsunuz? İzolasyon malzemesini üretiyoruz... Montajını yapıyoruz... Ayrıca pencere montajını... Yer döşemesini... Anten montajını... Üreten de, montajı yapan da bizim personelimiz. - Türkiye'de bindiğimiz Airbus'ların da tabii. - Elbette... Biz giydiriyoruz.
***
Airbus daha sonra "yeni bir proje" hazırlamış: "A-380" modeli. 2004'te ilk deneme uçuşunu yapacak, 2005'te seri üretimine başlanacak ve 2006' sefere çıkacak bir "dev uçak." 550 kişilik. İçinde restoranı, sineması, oyun salonları, saunası olan bir uçak. Eğer "bunlar" istenmezse, yolcu sayısı 600'e, 700'e kadar çıkabilecek. Uçak şimdiden "121 sipariş" almış. Projeye şu ana kadar "11 milyar dolar" harcanmış. Bütün dünyada A-380'in inebileceği kapasitedeki havaalanı sayısı "yirmibeş." Bazı ülkeler şimdiden, havaalanlarını 380'in ineceği şekilde "revize etmeye" başlamışlar. Bu "girişten" sonra, gelelim konumuza... Şenol Yeğin: - A-380'in bütün izolasyon işleri bizim firmamıza verildi... Bu bizim için büyük bir gurur. "Sadece sizin için mi" dedik. - Bu Türkiye'nin gururu.