Başrol oynadıkları filmler hasılat rekorları kıran, dünyada milyonlarca kişinin hayranı olduğu Hollywood oyuncuları, aynı zamanda reklam dünyasının da yıldızı. Onları parfümden, konfeksiyona, saate kadar birçok markanın tanıtım yüzü olarak görüyoruz. Brad Pitt, Megan Fox, Demi Moore, Nicole Kidman, Daniel Craig, Leonardo di Caprio, Cate Blanchett ve Scarlett Johansson reklam filmlerinde izlediğimiz ünlü isimlerden bazıları... Otomotiv markaları da diğerleri kadar olmasa da Hollywood yıldızlarını tanıtım yüzü olarak kullanıyor. İtalyan Alfa Romeo, Romeo Juliet modelinde Uma Thurman'ı, İtalyan Fiat, 500 modelinde George Clooney ve Jennifer Lopez'i tanıtım yüzü olarak seçmişti. Fransız otomotiv markaları da Hollywood yıldızlarını sevdi. PSA Grubu'ndan (Peugeot- Citroen) sonra, Renault da modellerinde Hollywood yıldızlarını kullanmaya başladı. Ünlü yıldız Kevin Spacey, Renault'nun yenilenen minivanı Espace modelinin tanıtım yüzü oldu. Amerikan Güzeli, Olağan Şüpheliler gibi sinema filmlerinde başrol oynayan Spacey son olarak TV dizisi House of Cards ile büyük ses getirdi. Rakipleri Volkswagen, Ford ve Opel'in minivan segmentindeki atağına karşı karizmatik aktör Kevin Spacey kozunu oynayan Renault, Espace ile iddialı. Spacey'nin Espace reklamları, yazılı ve görsel basın dışında, sosyal medya ve internette yayınlanacak. Espace'ın en büyük rakipleri Volkswagen Sharan ve Ford S-Max. Marka, yeni modelden yılda 35 bin adet satış hedefliyor. Hollywood kozunu ilk oynayan Fransız marka ise Peugeot oldu. Ancak bu bir reklam filmi değildi. Luc Besson'un yönettiği Lucy adlı Hollywood filminde, Peugeot'nun 308 modeli de başrol oyuncusuna eşlik etti. 308'in direksiyonunda Paris sokaklarını Formula 1 pistine çeviren ünlü aktrist Scarlett Johansson'ın sahneleri oldukça heyecanlıydı. Lucy'den bir süre önce de yine bir Luc Besson filminde Peugeot otomobiller, başrolü ünlü Hollywood yıldızı Kevin Costner ile paylaştı. Son Üç Gün adlı casus- gerilim sinema filminde Costner ve partneri Amber Heard, Peugeot RCZ R ve 208 GTi ile Paris sokaklarının altını üstüne getirdi.
Marka elçisi sporcular
Otomotiv markaları çoğunlukla spor dünyasından isimleri tanıtım yüzü olarak seçiyor. Bugüne kadar tenisçiler Novak Djokovic ve Maria Sharapova, NBA yıldızı Lebron James ve futbolcu Neymar otomotiv markalarının marka elçisi olarak görev aldı.
Rekortmen Felix klasik otolarla yarıştı
Bu yıl 24'üncü kez düzenlenen Tour Auto organizasyonu, 21-25 Nisan tarihleri arasında gerçekleşti. 21 Nisan'da Paris'ten yola çıkan otomobiller, 25 Nisan'da Biarritz'de finiş çizgisini geçti. İlk olarak 1899'da düzenlenen Tour Auto, en eski otomobil yarışı olarak biliniyor. Klasik spor otomobilleri bir araya getiren organizasyona, bu yıl 233 otomobil katıldı. Tour Auto'ya damgasını vuran isim, Zenith sponsorluğunda yarışan Felix Baumgartner'dı. Zenith CEO'su Aldo Magada ile birlikte sahneye çıkan dünyaca ünlü maceraperest, Zenith için direksiyona geçmekten aldığı keyfi davetlilerle paylaştı. Bu yıl organizasyonun resmi zaman tutucusu olan marka, organizasyona özel tasarladığı yeni kronografı El Primero Chronomaster 1969 Tour Auto Edition modelini tanıttı.