Sağlıklı yaşam ideolojisinin gücü de, zafiyeti de aynı yerden kaynaklanıyor. Medyatik kurgu ve endüstriye bağımlılık...
Bunun en çarpıcı örneğini Dr. Mehmet Öz'le yapılan son söyleşide gördük. "Bu senenin öğüdü" diyor Dr. Öz, "bağırsak sağlığımız ve mikroplarımızla barışmak." Anladınız siz onu...
Şimdi gelsin probiyotikler, kefirler, yoğurtlar, vd.
Öyledir, medya "sezon"ları sever, yani yenilenmeyi, yeni lafları sever. Endüstri de bundan ekmek yer.
Ya sağlık? Sağlık ve tıp böyle bir şey olabilir mi gerçekten?
Ne oldu Dr. Öz'ün eski sezonlardaki maydanoz suları, vitamin depoları falan?
İşin ilginci, Dr. Öz sezon planını buna göre yapmış da...
Bilim dergileri son zamanlarda bağırsaklarımızdaki bakterilerimizin sayısı ve davranışlarının yiyeceklerden sanıldığı kadar etkilenmediğini gösteren araştırmalara yer vermeye başladı.
Hava değişmek üzere yani!