Selma K. adlı okurum satın alıp beğenmediği bir malın iadesine ilişkin soru sormuş. Sorusu şöyle;
"Eşim ile beraber bir mağazadan televizyon ve elektrikli süpürge aldık. Fakat aldıktan sonra pişman olduk. Çünkü başka bir mağazada daha ucuza daha büyük modelini bulduk. Bildiğimiz kadarıyla iki hafta için satın alınan malı geri verme hakkımız var. Satıcı ne yazık ki malları geri almak mecburiyetinde olmadıklarını söyledi ve böyle bir kanunun olmadığını vurguladı. Aldıkları yeni karar ile mağazada satılan eşyaları geri almadıklarını ifade etti.
Bize, "Başka yerde aynısını daha ucuza bulursanız size o fiyatı uygularız" dedi.
Bizim bulduğumuz daha büyük modeliydi.
Biz memnun olmadığımız bu malları mutlaka geri vermek istiyoruz. Buna hakkımız var mı?." Iki haftada iade hakkı yanlıs biliniyor Selma hanım, öncelikle bizlere bu soruyu yönelttiğiniz için teşekkür ederim, Bu konu hala kafaları karıştırmakta.
Daha önce de bu konu hakkında birçok kez bilgi vermiştim. Bazı yanlış bilgiler insanların hafızalarına kazınmış ve çıkarmak mümkün değil. Özellikle Noel zamanından dolayı birçok mağaza indirimler yapıp cazip fiyata ürünler sunuyor. Tüketici de fırsatı kaçırmamak için hemen ürünü alıyor ancak pişman oluyor.
Özellikle bu dönemde olduğumuz için tekrar bu konuyu ele alıp tüketicileri uyarmak istedim. Mağazaların ürünlerini sattıktan sonra iki hafta içinde bir sıkıntı olmadığı takdirde geri almak gibi bir kanuni zorunlulukları yok. Ürünü iki hafta içinde geri aldıklarını da duyarız. Fakat mağazalar buna mecbur olduklarından değil, müşteri memnuniyetini esas aldıkları için gönüllü olarak yaparlar.
Ürün hatalıysa durum farklı Elbette üründe bir hata varsa, çalışmazsa durum farklı olur. Satın alıp "Ben pişman oldum ya da vazgeçtim" diyerek geriye verme hakkınız yok. Eğer mağaza ile iyi bir dille konuşursanız geri verebilirsiniz ama onlar bunu kabul etmeleri gerekiyor.
Bu konu hala kafaları karıştırıyor ve yanlış yerleşmiş bilgiler sonradan insanları hayal kırıklığına uğratıyor. Emin olmadığınız bir alışveriş yaparken, önceden mağaza yetkili ise görüşün ve müşteri memnuniyeti çerçevesinde geri alım yapıp yapmadıklarını sorun. Artık bu yanlış bilgiden de lütfen kurtulun.
Herkese iyi haftalar dilerim...