Uzun yıllar Brad Pitt, Tom Cruise ve Leonardo Di Caprio gibi traşlı gezmek modaydı. Son iki yıldır ise Türkiye'de gençler arasında hipster sakalları popüler oldu. Moda dünyasında sakallar yavaş yavaş ortadan kalkmaya başlasa da iş hayatında sakal erkekler için hâlâ bir olgunluk ve tecrübe göstergesi olarak algılanıyor. Seyrek sakallılar da iş yerlerinde "sözü geçer kişi" olabilmek için çareyi estetik ameliyatlarda buluyor.
Daha önce Ortadoğulu erkeklerin, akın akın Türkiye'ye gelerek sakal ve bıyık ektirdiklerini anlatmıştık. Türk dizilerinin hayranı olan Arap erkekleri, Kenan İmirzalıoğlu gibi karizma gözükmek için saçlarından alınan kılları yüzlerine ektiriyorlar. Türk estetik cerrahları ayda 50 ila 60 arasında kişiye saç ve sakal ektiklerini söylüyor.
New York Times'ta yayınlanan bir haberde ABD'de de artık bebek yüz modasının tarihe karışmaya başladığı anlatıldı. Habere göre Amerikalılar, 7 bin ila 22 bin dolar arasında değişen fiyatlar karşılığında sakallı oluyor. ABD'li estetik cerrahları, kendilerine başvuranların neredeyse tamamının iş yerlerinde daha olgun gözükmek için sakal veya bıyık ektirdiklerini söylüyor.
Jose Armos bu kişilerden sadece biri. 28 yaşındaki Armos, sağlık teknisyeni olarak çalışıyor. Ama tedavileri için yanlarına gittiği hastaları onu 16 yaşında sanıp güvenmiyor. Bu durumdan rahatsız olan Armos soluğu estetik merkezinde alıyor. Armos yaşadıklarını "Sakallarım çok seyrek olduğu için yaşımı göstermiyordum. Beni küçük zannettikleri için hastalarla aramda bir türlü istediğim güven ilişkisini kuramıyordum. Sonunda yüzümü tamamen sakalla kaplattım. Artık daha güçlü ve erkeksi gözüküyorum" sözleriyle anlatıyor.
Armos'a başının arka kısmından aldığı saçlarla sakal eken Doktor Jeffrey S. Epstein "Birkaç yıl öncesine kadar yılda sadece 4 ya da 5 kişiye sakal estetiği yapıyorduk. Şimdilerde bu rakam haftada en az üç kişiye yükseldi. Erkekler kariyer için olgun gözükmek istiyor" diyor.
PRENS HARRY ETKİSİ
Bazı haber kaynaklarına göre Rusya'daki erkekler arasında da sakallanma modası hızla yayılıyor. Hatta ülkede birkaç yıldır "en güzel sakallı" yarışmaları bile düzenlenmeye başladı. Rus erkeklerin sakal modasına dönmeleri tarihsel olarak açıklanıyor. Efsane filozoflar, yazarlar, siyasetçiler veya müzisyenler gibi bilge gözükmek istiyorlar.
Avrupa merkezli modaevleri ise takım elbiselerini tanıtırken genellikle sakallı mankenleri tercih ediyor. David Beckham ise sosyal sorumluluk projelerinde yer aldığı zaman daha etkili olabilmek için sakallarını uzatıyor. Bir süredir sakallarını kesmeyen Prens Harry de, ülkesi İngiltere'de yeni bir moda başlattı. Prens Harry magazin basınında artık sadece "çapkın" olarak anılmak istemiyor. Kamuoyundaki imajını değiştirmek için uzattığı sakallarını kullanıyor. Böylece daha olgun biri gibi gözüküp kraliyet ailesine uygun olduğunu göstermek istiyor.