Türkiye'nin en iyi haber sitesi
EMRE AKÖZ

Benim logom değil

Ölçüt basit: Henüz okuma yazma öğrenmemiş bir çocuk, logoyu tanıyor mu? "Baba bak..." deyip markanın adının söylüyor mu?
Apple, Mercedes, Nike, Shell ve diğerleri...
Markalaşmış büyük firmaların logoları basittir. Kolayca hatırlanır.
İngiliz firmasının tasarladığı Türkiye logosu ise...
1) 'Simge' değil 'Yazı.' 2) Bayrağımız kırmızı ama logomuz silik turkuaz renkte. 3) Her marka bir temel mesaj verir. Bizimki tam sekiz mesaj birden vermeye çalışıyor. Gelelim slogana: Markalaşmak, 'mal satmak' için önemdir. Ülke söz konusu olduğunda bu 'ihracat' demektir. "Discover the Potential" (Potansiyeli Keşfedin) sloganı ise "Gelin bize yatırım yapın" diyor. Sermaye çekmek elbette iyi de, logo yapılırken amaç bu muydu?
Yani logo olmamış.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA