İngiltere'de faaliyet gösteren World Association for Christian Communication (WACC) adlı kuruluş 76 ülkede bir medya çalışması yürütmüş. Buna göre:
Dünya nüfusunun yüzde 50'sinden fazlasını oluşturmalarına rağmen, kadınlar yüzde 21 oranında medyada haber oluyor. Haberlerin yüzde 79'unda ise erkeklerin yaptıkları ve söyledikleri yer alıyor.
Raporda, bu veriden hareketle medyaya şöyle bir eleştiri yöneltiliyor: "Medya toplumun aynası olduğunu söylüyor ama araştırmamız bunun tersini ortaya koydu."
***
Ne kadar saçma, gerçeklikle ne kadar uyuşmayan bir yargı bu!
Medyayı azıcık tanıyan bir kişi, gerçeğin tam tersi olduğu bilir.
Televizyoncular da, gazeteciler de içinde 'kadın' bulunan haberlere bayılır. Hatta öyle durumlar olur ki... Mesela bir işi erkek kotarmasına rağmen, katkısı daha az olan kadın ön plana çıkarılır.
Erkekler de, 'reklam olsun da, nasıl olursa olsun' diyerek, medyanın bu 'yanlı' tavrını sineye çeker.
Ama demek ki onca çabaya rağmen, kadınları ancak bu kadar öne çıkarabiliyoruz.
Neden böyle? Çünkü toplumda kadınlar ikinci planda kalıyor. Medyanın da 'Fatmanım bugün de çocuğunu emzirdi' diye haber yapacak hali yok ya!