Standart alışverişte kadınlar erkeklerden daha fazla yorulur. Bunun bir nedeni de kılı kırk yarmaları, ihtiyaç dışı ürünlerle de ilgilenmeleridir. Erkek doğrudan hedefe gittiği için alışverişte daha az enerji harcar.
Tabii her zaman değil. Mesela geçen gün İstanbul Kadıköy'deki Zihni Müzik'e (Akmar Pasajı) gittim. Zihni ikinci el albümler arasında bir Porgy and Bess (Gershwin) yorumu gördüğünü söylemez mi! İyi ama nerede?
Sınıflandırılmamış yüzlerce CD'ye tek tek bakmanın zorluğunu hiç yaşadınız mı? Her birine ayrı ayrı odaklanmak, üstündeki yazıları okumak ve karar vermek gerekiyor. İnsan önceleri fark etmiyor ama bu 'yeniden ve yeniden' odaklanma süreci beyni müthiş zorluyor.
İki buçuk saat sonra, elimde tenor saksofoncu Joe Henderson'ın P&B yorumuyla dükkandan çıktığımda, mutluydum ama bu kadar süre satranç oynamış kadar da yorgundum.
Beynin şeker (glikoz) tükettiğini bildiğimden, satranç turnuvalarında, yorgunluğa karşı, arada sırada ağzıma bir parça çikolata atardım. CD bakarken de aynı ihtiyaçla karşılaşacağım hiç aklıma gelmedi doğrusu.