Efsane ile 12 yıl sonra yeniden buluştuk!
Minimum PC sistem gereksinimleri:
İşletim sistemi: Windows 7 64bit
İşlemci: Intel Core i5-2400/AMD FX-8320 ya da daha iyisi
RAM: 8GB
Ekran Kartı: NVIDIA GTX 670 2GB/AMD Radeon HD 7870 2GB ya da daha iyisi
Boş disk alanı: 55GB
İnternet bağlantısı
Aslına bakarsanız sinematik anlamda yeni Doom'un Doom 3'e kıyasla sönük bir açılış gerçekleştirdiğini söyleyebilirim, ama öte yandan etkilenmedim desem yalan olur. Özellikle asansörde yükselirken bir anda başlayan müzikle id Software ve Doom logolarının görünmesi ve hemen sonrasında pompalı tüfeğin şarjör sesiyle kesilen müzikle Mars yüzeyine adım atmak üzere olduğumuz anlar...
Cehennem kapısı kapatılabilir mi?
Süper askerlerden gelişmiş silahlara, boyut teknolojilerine kadar birçok alanda çalışmalar yapan UAC şirketi, cehennemden gelen yaratıkların istilası altındadır. Açılan boyut kapısı yalnızca UAC'yi değil, bir süre sonra dünyayı da tehdit edebilir. Bu istilada UAC personelinin büyük bölümü ölüyor, bir kısmı ise mutasyona uğruyor. İşte tüm bu kargaşada yaratıkları ortadan kaldırabilecek ve boyut kapısını kapatabilecek bir kişi var, ki o da Doom Guy'dan başkası değildir.
Doom'da ara videolar yok denecek kadar az. Sinematik bir anlatım beklememeniz gerekiyor. Karakter sayısı da oldukça az. Oyunun çok büyük bir bölümünde tek başımıza ilerliyoruz. Bu ilerleyiş esnasında bazen PDA'ler (Doom 3 stili), bazen de karşımıza çıkan hologram karakterler ve önceden yaşanmış hologram sahnelerle konu hakkında bilgi sahibi olmaya çalışıyoruz.
Arena stili haritalarda bitmek bilmeyen aksiyon
Orijinal Doom, hızlı bir oynanışa sahipti. Doom II: Hell on Earth ise, ilk oyuna kıyasla daha geniş haritalara sahip ve daha fazla aksiyon barındırıyordu. Doom 3'ün en büyük farkı, korku öğelerini ön plana alması ve dar koridorlarda, daha ağır bir oynanış yapısına bürünmesiydi. 2016 model Doom ise, genellikle ilk iki Doom'un en güçlü taraflarını alıp bunları yeni nesil teknolojilerle önümüze sunuyor. Ve evet, bu bir korku oyunu değil.
id Software, bu oyunda "arena tipi" ve "çok katmanlı" oynanışa yer veriyor. Hemen açıklayalım. Genellikle her haritanın "meydan" olarak nitelendirebileceğimiz bir bölgesi var. En çok yaratık akını da burada oluyor. Yaratık akını önce ufak ve güçsüz yaratıklarla başlıyor, hemen sonrasında da daha büyük ve güçlü olanları geliyor. Temel oyun mantığı, yaratıkların sayıca üstünlük kurarak sizi köşeye sıkıştırmaya çalışması, sizin de haritalardaki esneklik faktörlerinden yararlanarak onları alt etmeniz üzerine kurulu.
+ Güzel grafikler
+ Geniş ve başarılı tasarlanmış haritalar
+ Aksiyonu yüksek oynanış
+ Başarılı müzikler
+ Klasik haritalar, SnapMap modu ve easter egg'ler gibi detaylar
- Hikaye modunda detaylar biraz daha ön plana çıkarılabilirdi
- Deforme olabilir ve yıkılabilir çevre yok, fizikler zayıf
- Bazen oynanışa etki edebilen teknik hatalarla karşılaşılabiliyor