Efsane ile 12 yıl sonra yeniden buluştuk!
Minimum PC sistem gereksinimleri:
İşletim sistemi: Windows 7 64bit
İşlemci: Intel Core i5-2400/AMD FX-8320 ya da daha iyisi
RAM: 8GB
Ekran Kartı: NVIDIA GTX 670 2GB/AMD Radeon HD 7870 2GB ya da daha iyisi
Boş disk alanı: 55GB
İnternet bağlantısı
7 Mayıs 2008... Doom 4 duyuruldu!
Saat 22:00'a kadar çalıştığım ve 23:00 gibi eve adım atabildiğim yorgun hargın bir günün bitimine doğru gördüm Doom 4'ün resmen duyurulduğunu. O an o kadar çok sevinmiştim ki tüm yorgunluğum gitmiş, yıllarca aklımda dolanan "Acaba gelecek mi?" düşünceleri de kesinliğe kavuşmuştu.
John Carmack: "Yeni Doom, sinematik bir deneyim sunacak"
O sıralar Rage ile gündemde olan id Software, Doom hakkında da ufak tefek bilgiler vermeyi ihmal etmiyordu. id Tech 5 oyun motoruyla hazırlanan Rage, güzel grafiklere sahipti ve aksiyon yüklü bir oynanış sunuyordu. Carmack'e göre Doom ise, Rage'e kıyasla çok daha iyi grafiklere sahip olacak ve sinematik bir oyun tarzında olacaktı. Bu açıklamadan yıllar sonra alınan bir karar ise, tüm düşünceleri değiştirecekti...
Geliştirilen Doom iptal edildi ve geliştirilme sürecine yeniden başlanıldı
Gelen ilk bilgilerin ardından uzun bir süre sessizlik yaşandı. "Oyuna ne oldu?" diye merak edilirken bazı ekran görüntüleri ve bir tane de sinematik video sızdırıldı. Bunların Doom'a ait olduğu iddia edilirken id Software'dan da açıklama gecikmedi: "Şimdiye kadar hazırladığımız Doom'u iptal ettik. Çünkü Killzone ve Call of Duty gibi oyunlara fazlasıyla benziyordu. Oyunlarda onları yansıtan ruhlar olur, ama bu oyunun yoktu. Bu yüzden de gelişim sürecine yeniden başlıyoruz ve oyunu köklerine sadık olarak hazırlayacağız."
Ve bu süreç geçsin diye beklerken id Software'ın kurucularından John Carmack de ekipten ayrılarak Oculus VR takımına adım attığını duyuruyordu.
E3 2015 ile yeni Doom ilk kez herkese açık olarak gösterildi...
Ve gördük ki o yıllar evvel bahsedilen "sinematik oynanış" unsuru gerçekten de gitmiş, daha sonra bahsedilen "köklere sadık oyun yapısı" yeni Doom'a aktarılmıştı. Yani senaryo detaylarının ön planda olmadığı, hızlı oynanışın ve aksiyonun hüküm sürdüğü bir oyun. İşte yeni Doom tam da bu! Evet, Doom 4 değil, Doom...
İlk saniyelerde ilk ölümler
Yıllar sonra yeni bir Doom oyununa başlamak beni inanılmaz heyecanlandırdı. Doom 3'ün özellikle ilk yarım saati çok güzeldi. Sinematik bir açılışa sahipti. Mars'taki Union Aerospace Corporation (UAC) üssünde işlerin kötüye gitmesi sebebiyle oraya gönderilen bir ekipteydik. Tesise adım attıktan sonra karakterleri ve tesisi tanımaya başlıyorduk. Yavaş yavaş her şey daha da kötüye gidiyordu ve bir süre sonra "yalnız" kaldığımız fark ediyorduk.
2016 model Doom'da ise işler farklı. UAC üssü yaratıklar tarafından çoktan istila edilmiş ve her şey yok olmak üzere... Daha ilk saniyelerde birkaç yaratığı cehenneme geri göndererek maceraya başlıyoruz. Evet, bu kez sıradan bir askeri değil, direkt olarak Doom Guy'ı kontrol ediyoruz.
+ Güzel grafikler
+ Geniş ve başarılı tasarlanmış haritalar
+ Aksiyonu yüksek oynanış
+ Başarılı müzikler
+ Klasik haritalar, SnapMap modu ve easter egg'ler gibi detaylar
- Hikaye modunda detaylar biraz daha ön plana çıkarılabilirdi
- Deforme olabilir ve yıkılabilir çevre yok, fizikler zayıf
- Bazen oynanışa etki edebilen teknik hatalarla karşılaşılabiliyor