Efsane ile 12 yıl sonra yeniden buluştuk!
Minimum PC sistem gereksinimleri:
İşletim sistemi: Windows 7 64bit
İşlemci: Intel Core i5-2400/AMD FX-8320 ya da daha iyisi
RAM: 8GB
Ekran Kartı: NVIDIA GTX 670 2GB/AMD Radeon HD 7870 2GB ya da daha iyisi
Boş disk alanı: 55GB
İnternet bağlantısı
4 Ağustos 2004...
O gün yine stajdaydım. 18:00 ile mesai bitmiş ve eve doğru yola koyulmuşken yolun yarısında servisten indim. id Software'ın yeni eseri Doom 3 çıkmıştı birkaç gün evvel. Eve gitmeden önce Doom 3'ü almalıydım. Doom II: Hell on Earth'ü defalarca oynayıp bitireli çok olmuştu, ama Doom 3 başka bir şeydi, o an tanımlayamayacağım kadar farklı...
Doom Collector's Edition - Kutu açılış videosu (Unboxing)
Dergilerde ilk ekran görüntülerini gördüğümde, "grafik" denen kavramın işte o an aklımda ciddi anlamda yer ettiği bir "şey" idi; Half-Life 2 ile sürekli karşı karşıya getirilen, heyecanlı tartışmaların yaşandığı ve o sıralar bile birçok kişiye keyif veren bir "şey"...
Bilgisayarcıya girer girmez, "Doom 3 geldi mi?" diye sormamla, "Geldi, ama bizim bilgisayarımızda bile zor çalışıyor" cevabını almam bir olmuştu. "Vay beee" demiştim içimden. Sistemimden yana pek umutlu değildim aslında, ama almalıydım. 3 CD idi ve benimdi... Eve doğru yolun geri kalan kısmını yürüyerek ve elimdeki Doom 3 kutusunun görsellerini didik didik ederek tamamlamıştım.
Eve varır varmaz, yemek dahi yemeden kurulumu başlatmış, daha kurulum menüsündeki görsel kaliteden bile çok etkilenmiştim. Kurulum bittiğinde ise, asıl heyecanım başlamıştı: "Acaba çalışacak mı?"
Çalışmıştı. Intel Pentium 3 800MHz işlemci, 128MB SD RAM, 16GB hard disk ve 64MB Nvidia MX440 ekran kartı... İşte bu sistemle, en düşük grafik ayarlarında, 10-15FPS arası bir performansla oynayıp bitirmiştim Doom 3'ü. Öyle güzel grafikleri ve sesleri vardı ki, o en kötü performanslı haliyle bile büyüleyiciydi benim için. Aynı zamanda da o sıcak yaz günlerinde soğuk soğuk terlememe sebep olacak kadar korkutucu...
Silik ve kesinliği olmayan bir hatıra: "Doom 3, asıl gelmesi gereken Doom oyunu değildi."
Doom 3'ün en dikkat çekici tarafını grafikleri oluşturuyordu. Emin değilim, ama sanki John Carmack'in "Doom 3, asıl gelmesi gereken Doom oyunu değildi" gibi bir açıklama yaptığını hatırlıyorum. Belki de yanılıyorumdur, ama işte o sıralar açıklama sayesinde (Ya da o açıklamanın doğrusu ne ise) Doom 4'ü beklemeye başlamıştım. Sanırım 2005 yılıydı.
QuakeCon 2007'de ise Carmack'ten bu kez "Artık Doom'u bekleyebilirsiniz" açıklaması gelmişti... id Software'ın CEO'su olan Todd Hollenshead da "Tıpkı Doom 2: Hell on Earth gibi dünya üzerinde geçecek bir oyun olacak. Doom 3 gibi karanlık ve korku üzerine kurulu değil, klasik Doom oyunları gibi bir oynanış sunacak" demişti...
+ Güzel grafikler
+ Geniş ve başarılı tasarlanmış haritalar
+ Aksiyonu yüksek oynanış
+ Başarılı müzikler
+ Klasik haritalar, SnapMap modu ve easter egg'ler gibi detaylar
- Hikaye modunda detaylar biraz daha ön plana çıkarılabilirdi
- Deforme olabilir ve yıkılabilir çevre yok, fizikler zayıf
- Bazen oynanışa etki edebilen teknik hatalarla karşılaşılabiliyor