Efsane ile 12 yıl sonra yeniden buluştuk!
Minimum PC sistem gereksinimleri:
İşletim sistemi: Windows 7 64bit
İşlemci: Intel Core i5-2400/AMD FX-8320 ya da daha iyisi
RAM: 8GB
Ekran Kartı: NVIDIA GTX 670 2GB/AMD Radeon HD 7870 2GB ya da daha iyisi
Boş disk alanı: 55GB
İnternet bağlantısı
Doom, an itibarıyla en iyi grafikli FPS oyunlarından bir tanesi. Karakter tasarımları oldukça detaylı. Darbelerden kaçmaya fırsat buldukça yaklaşın ve düşmanlarınızı yakından tanıyın. İrili ufaklı birçok detaya yer verilmiş ve üstelik darbe aldıkça gerçek zamanlı olarak zarar görüyor, yaralanıyorlar. Kullanılan kan ve parçalanma efektleri de şiddeti üst seviyeye taşıyor.
Oyunun sanat tasarım çizgisi gayet başarılı olmuş. Taban teptiğimiz UAC bölümleri, Mars yüzeyi ve cehennem haritaları çok güzel resmedilmiş.
Tabii özellikle UAC bölümlerinde Doom 3'ten esintilerin olduğunu fark etmemek mümkün değil. Karanlık ve dar koridorlar, bilgisayarlar, göz okşayan ışık ve gölge efektleri, derinden gelen seslerle çok güzel bir atmosfer oluşturuyor.
Cehennem bölümleri ise, yine Doom 3 ile kıyasladığımızda daha detaylı ve burada gerçekten de kötü bir uygarlığın hüküm sürdüğünü kanıtlar nitelikte. Şeytani işaretlerle süslü kapılar, kayalardan oluşturulmuş devasa yapılar, heykeller, kırmızı ile turuncunun iç içe geçtiği farklı bir hissiyat ve dahası...
Mars yüzeyi ise, yine Doom 3'e kıyasla çok detaylı ve bu kez çok daha uzun süre gezebiliyoruz. Kızıl Gezegen'deki rüzgar fırtınaları, engebeli arazi unsuru ve dışarıdan izlediğinizde devasa UAC yapıları fazlasıyla dikkat çekici.
Gelelim silah tasarımlarında. Yapımcıların da bahsettiği gibi birçoğunu "büyük" olarak nitelendirebiliriz. Özellikle çift başlıklı pompalı tüfek, makineli tüfek, testere ve BFG'nin tasarımları dikkat çekiyor.
Az da olsa canımı sıkan bir detay ise, serinin en önemli yaratıklarından Cyberdemon'ın tasarımı. ilk yayınlanan teaser videoda oldukça korkutucu bir havası vardı, ama oyundaki son haliyle kıyasladığımızda sanki "daha korkutucu bir tasarım tercih edilebilirdi" demeden edemedim.
Öte yandan, Battlefield gibi bir seriyi gördükten sonra insan az da olsa yıkılabilir bir çevre faktörü arıyor. Doom, ne yazık ki bu konuda güçlü değil.
+ Güzel grafikler
+ Geniş ve başarılı tasarlanmış haritalar
+ Aksiyonu yüksek oynanış
+ Başarılı müzikler
+ Klasik haritalar, SnapMap modu ve easter egg'ler gibi detaylar
- Hikaye modunda detaylar biraz daha ön plana çıkarılabilirdi
- Deforme olabilir ve yıkılabilir çevre yok, fizikler zayıf
- Bazen oynanışa etki edebilen teknik hatalarla karşılaşılabiliyor