Türkiye'de
'pembe pazar' denilen eşcinsel turizmi, giderek büyüyor. Bunun en önemli göstergesi de Uluslararası Gay&Lezbiyen Seyahat Acentaları Birliği'ne (International Gay & Lesbian Travel Association-IGLTA) üye Türk kuruluşlarının sayısının 26'yı bulması. Gay-lezbiyen turizmine yatırım alanında Hollanda, İtalya ve Yunanistan'ı geride bırakan Türkiye henüz Türkiyeli eşcinsellere ulaşamasa da, dünyanın pek çok yerinden eşcinseller Türkiye'de tatil yapmayı tercih ediyor, hatta balayını Türkiye'de geçiriyor. Yılda yaklaşık 300 bin eşcinsel turistin geldiği ülkemizde, turistler daha çok İstanbul'u tercih ediyor. Bu yüzden turizm profesyonelleri Yunanistan'da eşcinsel turizmin cenneti sayılan Mikonos'un tek rakibinin İstanbul olabileceğini düşünüyor. İstanbul'dan sonra Bodrum, Antalya, Efes ve Kapadokya gay-lezbiyen turistlerin tercih ettiği diğer destinasyonlar. Daha önce cinsel tercih ve yönelim vurgulanmadan yapılan bu seyahatler, Türkiye'deki IGLTA üyesi kuruluşların artmasıyla cinsel tercihlerin altı çizilerek yapılıyor. Kendilerine 'gay friendly' yani 'gay dostu' diyen bu kuruluşlar, en çok eşcinsellere hizmet veren mekânların azlığından ve güvenlik sorunundan şikâyetçi. Dünyanın çeşitli ülkelerinden eşcinsellerin "Türkiye'de başımız derde girer mi?" korkusundan sıyrıldıkları, turist sayısının artışında bunun önemli olduğu belirtiliyor. Ancak eşcinsellerin taleplerine yeterince cevap verilirse, örneğin eşcinsel tur rehberi ya da şoför talepleri karşılanırsa, pembe turizmin rakamlarının artacağı da düşünülüyor. Turizm profesyonelleri Yunanistan'da da homofobinin yaygın olduğunu, ancak Mikonos gibi örneklerin gay ve lezbiyenlere yönelik özel ve başarılı pazarlama tekniğiyle pazar lideri haline geldiğini vurguluyor. Eşcinsellere hizmet veren oteller gay-lezbiyen müştelerinin rahatsız edilmedikleri için kendilerini tercih ettiğini ve onlara tehlikeli olmayan rotalar önerdiklerini anlatıyor. Türkiye'de henüz 'pembe turizm'e yönelik bir araştırma yapılmış değil. Bu konuda önemli verilere sahip olan iki ülke var: ABD ve Kanada. ABD kaynaklı araştırmalara göre halen ABD'de, LGBTT (Lezbiyen, gay, biseksüel, travesti ve transseksüel) topluluklarının oluşturduğu turizm potansiyeli 70 milyar dolar civarında. ABD'li eşcinsellerin yaklaşık yüzde 95'i pasaport sahibi ve yüzde 90'ı da tatil yapıyor. Yılda en az iki kez tatile çıkıyorlar. Yüzde 60'ına yakını da yurtdışı tatil seçeneklerini değerlendiriyor. IGLTA'ya göre ise dünyada genel turizm faaliyeti içinde eşcinsellerin yüzde 8-10 oranlarında yer aldığı varsayılıyor.