Japon
otomotiv devi Toyota'nın en çok hibrit satışı gerçekleştirdiği ana modeli Sakarya'da üretilen C-HR oldu. C-HR, hibrit satışlarında Toyota'nın diğer ana modellerine fark attı. Dünyada satışa sunulduğu günden itibaren büyük talep gören C-HR'ın hibrit oranı yüzde 75 gibi yüksek bir seviyeye çıktı. Markanın C-HR'dan sonra en çok sattığı hibrit modeli yüzde 65 ile Auris olurken, RAV4'deki hibrit oranı yüzde 52, Yaris'de ise yüzde 45'de kaldı.
EMİSYONU DÜŞÜRECEK
Toyota Avrupa Başkanı ve CEO'su Dr. Johan Van Zyl, dünya çapında 11 milyon hibrit satışı gerçekleştirdiklerini söyledi. Avrupa'da 16 farklı hibrit modelinin yedi farklı hibrit güç ünitesiyle satışa sunulduğunu kaydeden Zyl, "Bu satışların 1.5 milyonu Avrupa'da gerçekleşti. Bugün her zamankinden çok daha fazla kişinin ilk tercihi hibrit haline geldiğini görüyoruz. Hibritler, Avrupa'da satışların yüze 40'ını oluşturuyor. Batı Avrupa'da hibritlerin oranı yüzde 50'ye çıkıyor. Bu da bizim 2020'deki yüzde 50 hibrit satış hedefimize biraz daha yaklaştığımızı gösteriyor" dedi. Ürün gamındaki çevreci ürünlerin artmasının 2050 Çevre Hedefleri'ne ulaşmasına yardımcı olduğunu anlatan Zyl, şöyle devam etti: "Hibrit modeller 2050'de karbon emisyonlarını, 2010'a göre yüzde 90 oranında düşürmemize yardımcı olacak. Stratejimiz, ürünlerimizin ve yaptığımız işin dünya çapında çevresel etkilerini ciddi oranda azaltmak. Ana modellerimizdeki hibrit satış oranı da oldukça yüksek. Hibrit bizim fark yaratan kilit özelliğimiz olacak. Hibrit ürün gamımızı daha da çeşitlendirmeye devam edeceğiz."
TÜRKİYE'DE YARI YARIYA
Toyota
Türkiye Pazarlama ve Satış CEO'su Ali Haydar Bozkurt da, Türkiye'de C-HR satışlarındaki hibrit oranının yüzde 50'ye ulaştığını söyledi. İlk sekiz ayda 1.932 adedi hibrit olmak üzere 3 bin 870 adetlik C-HR satışı gerçekleştirdiklerini belirten Bozkurt, "Toplam C-HR satışları içinde hibrit oranı yüzde 50'ye ulaştı. Bu orana ulaşmanın 3 yıl süreceğini düşünüyorduk. Türkiye için daha fazla C-HR Hybrid alabilseydik yüzde 50'den daha fazla satardık" dedi.