Dikkat ediyor musunuz; marketten aldığımız birçok ürününün üstünde doğal yazıyor. Örneğin yoğurt ve paket UHT süt ürünlerinin üzerinde de doğal yazıyor. GDO'lu yemlerle beslenen hayvanların sütünden elde edilen yoğurt, UHT süt, ne kadar doğal olabilir ki? İçinde birçok kimyasal madde bulunan bisküvilerin üzerinde de doğal yazıyor. Peki, bu ürünler gerçekten doğal mı?
İşte bu soruya yanıt arayanlar, change.org'ta 'Doğal teriminin pazarlama malzemesi olarak kullanılması yasaklansın' diye bir imza kampanyası başlattılar. Özetle şöyle diyorlar:
'Türk Gıda Kodeksi Gıda Etiketleme ve Tüketicileri Bilgilendirme Yönetmeliği Hakkında Kılavuz'un içeriğindeki 'doğal' ve aynı anlama gelen 'tabii', 'natürel' ve 'natural' terimlerinin izin verilen kullanım esasları, tüketicide sağlıklı, müdahale edilmemiş ürün algısı yaratarak tüketiciyi yanıltabilecek ve organik tarım açısından haksız rekabete yol açabilecek koşullar içeriyor…
Türk Dil Kurumu'na göre; doğal; doğada olan, doğada bulunan, doğada rastlandığı gibi, doğaya uygun olan, doğa güçlerine, kurallarına uyan, tabii, natürel, kendiliğinden olan, insan eliyle yapılmamış, yapay karşıtı anlamlarına geliyor. Tüketici algısına daha yakın olan bu tanıma göre, endüstriyel koşullarda üretilmiş hiçbir gıdanın doğal olması mümkün değil ve bu şekilde etiketlenmiş gıdalar tüketicide sağlıklı, müdahale edilmemiş, hatta organik ürün algısı yaratabiliyor.'
Özetle doğal terimi pazarlama malzemesi olarak kullanılmamalı, kullanılacaksa da gerçekten doğal olan ürünlerde kullanılmalı!