Şu anda tüm dünya Oscar'ı kazananları konuşuyor. Peki, Oscar'ı kazanmanın maliyeti ne? Bu sorunun cevabını BBC muhabiri Jim Reed araştırmış: Kaliteli film çekmek yetmiyor. Tanıtım kampanyaları, lobi faaliyetleri de gerekiyormuş. Film yapımcısı ve blog yazarı Stephen Follows'a göre; başarılı bir film kampanyasının maliyeti 10 milyon dolar civarındaymış. Bu tutar reklam, medya, yetenek maliyetleri ve halkla ilişkilere gidiyormuş. Oscar mevsiminde; Hollywood Reporter gazetesinin ön sayfa reklamı 72 bin dolara kadar çıkıyormuş. Bir de işi akademi üyelerinin kafasına filmlerini sokmak olan Oscar danışmanları var. Onlar da film başına 10-20 bin dolar kazanıyorlarmış. Akademi üyeleri adaylık sürecinden önce hediyelere boğuluyorlarmış. Rüşvet alan da var mıdır sizce? Facebook'taki veri analisti Edmund Helmer'ın 2013'teki hesaplamalarına göre; en iyi film ödülünün bir filmin hasılatına sadece 3 milyon dolar ek getirisi varmış. Bunun sebebi de Oscarlar'ın uzun bir ödül sezonundan sonra gelmesi ve filmin önceden vizyona girmiş olmasıymış. Hollywood'un Oscar kampanyaları için harcama kaleminin yıllık 100- 500 milyon dolar arasında değiştiği tahmin ediliyor. Ama bu para büyük oranda geri dönmüyor. Elbette Oscar kazanmanın gururu, prestiji parayla ölçülemez, tarihe geçiyorsunuz.