Tüketicilerin 2012 yılına kadar bankaya gitmeden kredi notunu öğrenemediğini aktaran Kaya, bu platform sayesinde tüketicilerin internet ortamında veya mobil uygulamayla kredi notuna kolayca ulaştığını anlattı.
Bankalardan kredi kullanan herkesin bir notunun bulunduğunu belirten Kaya, "Bu kredi notu KKB tarafından üretiliyor. 2004'te kredi notunu üretmeye başladık. 2004'te 10 milyonlar seviyesindeyken geçen yıl bankacılık sektörü için 320 milyon kredi notu ürettik. Bu yıl bu rakam 370 milyon seviyesine çıkacak.
Bankalar KKB tarafından üretilen bireysel kredi notunu hem kredi tahsisi hem de izleme sürecinde yoğun olarak kullanıyorlar" dedi.
Ortaklık yapılan kişinin kredi notlarının platform üzerinden talep edilebileceğini vurgulayan Kaya, "Bu sorgulamayı elektronik ortamda karşı taraftan onay alarak gerçekleştirebiliyoruz. Karşı tarafın kredi bilgilerini sorgularken elektronik ortamda onay istemek bize özgü bir uygulama. Şu anda böyle bir uygulama yurtdışında yok. Platform anlamında yurtdışından öndeyiz" ifadelerini kullandı.
'AYDA 40 MİLYON SORGULAMA YAPILIYOR'
Kaya, kredi notu sorgulama sayısının ticaretin döngüsüyle paralel gittiğine dikkati çekti.
Türkiye'de nerede daha çok ticaret, nerede alış-satış işlemi varsa sorgulama sayılarının da aynı şekilde olduğuna değinen Kaya, şöyle devam etti:
"Yakın zamanda araç ve ev kiralayacağımız zaman kredi notumuz sorgulanacak. Kullanım alanları yaygınlaşmaya başladıkça, sistemin bilinirliği arttıkça sorgulama sayılarının hızla artmasını bekliyoruz. Kredi sorgulama yurtdışında çok yoğun bir şekilde kullanılıyor. Yurtdışında kredi başvurusunda bulunacak kişiler kendi risk raporlarını yoğun bir şekilde kontrol altında tutuyor.
Kredi notu kavramı günlük hayatın içine girmiş durumda. Sohbetlerde, yemek ortamlarında kişiler birbirlerinin kredi notları hakkında konuşabiliyor. Yurtdışında bu konudaki farkındalık çok daha yüksek."