Türkiye'nin girişimci profili son dönemde ilginç fikirlerle renkleniyor. Buna son örnek Burak Tanlak ve Eren Yatman'ın hayata geçirdiği pestil projesi. Koç Üniversitesi'nde yüksek lisans yaparken tanışan ikili Türkiye'nin geleneksel lezzetlerinden olan pestili yenileyerek sağlıklı bir atıştırmalık haline getirdi. Böylece pestil Türkiye'de ilk defa dilimlenmiş bir şekilde tüketiciyle buluşmuş oldu. Ancak Tanlak ve Yatman'ın girişimleri bununla da sınırlı kalmadı. Dünyaca ünlü Walt Disney firması ile anlaşma yaparak ambalajlarında çizgi kahramanları da kullanan girişimciler, bu sayede hızlı bir büyüme trendi yakaladı. Üç ay içinde zincir mağazaların raflarında kendine yer edinen girişimciler önemli bir satış başarısına da imza attı.
20 ÇEŞİT MEYVE PESTİLİ
Türkiye'de pestil geleneksel olarak üzüm, dut, erik ve kayısıdan yapılırken, yeni nesil pestillerde elma, çilek ve şeftali gibi daha önce hiç pestili üretilmemiş değişik meyveler de kullanıldı. Kalena markası ile yollarına devam eden Tanlak ve Yatman bu üretim için İstanbul'da özel makinelere sahip bir tesis kurdu. 60 kaloriyi aşmayan ve gofret ambalajında satılan ürünlere en fazla ilgiyi ise kadın ve çocuklar gösterdi. Firmanın yurtdışı hedefleri de büyük. Şimdiden birçok ülkeden teklif alan ürün ilk olarak Kuzey Avrupa, Rusya, ve Orta Doğu'da pazarlanacak
5 YIL ÇALIŞTILAR
"Modernleşen yaşam tarzı gıda alışkanlıkları değiştiriyor" diyen Tanlak ve Yatman, ürünün gelişim aşamasının 5 yıl öncesine uzandığını söylüyor. Doğal ürün trendini takibe aldıklarını ifade eden ikili, "Araştırmamızda geleneksel bir ürün olan pestili fark ettik. Bu eksiği kapamak için üretime başladık" diyor.
TÜBİTAK İLE ORTAK ÇALIŞMA YAPTILAR
Meyve
pestili üretimine 5 yıl önce karar veren girişimcilerin en büyük destekçisi ise TÜBİTAK oldu. Projelerini hazırlayarak kuruma ileten ikili 3 yıl boyunca TÜBİTAK ile pestilin üretim alt yapısı üzerine Ar-Ge çalışması yürüttü.