Hayatta borçlu kalmayı sevmem. Ancak her şeye sahip olmak için de amacından sapan hırstan hoşlanmam. Dijital faturaları yan yana koydum, bakıyorum. Turkcell, otomatik ödemede banka hatırlatmaları ve TTNET faturası, Digiturk kendini SMS ile hatırlatıyor. Bunlar sadece buzdağının görünen yüzü. E-posta ve bulut servisi için Google drive, iPhone ve iPad için iCloud, güvenlik hizmeti, yazılımlar, müzik ve video servisleri derken, kafamın tası sonunda attı. Bir gün faturaları ödeyememe korkusunu yaşayan benim gibi pek çok insan var. "Daha basit yaşamak mümkün olmalı" diyorum kendi kendime..
KARMAŞA YORUYOR
Ancak ödeme derdi bir yana faturalardaki karmaşa, farkında olmadan gelen zamlar, kolayca başlayan ama ölene kadar yakanızı bırakmayan abonelikler insanı yıldırıyor. Yıllar sonra karşınıza çıkan kapatılmamış hesaplar üstünüze kabus gibi çöküyor. Şimdi onlara internette yenileri ekleniyor. En kötüsü de hiçbir zaman vazgeçemeyeceğimiz e-posta, depolama, müzik ve fotoğraf hizmetlerinin varlığı. Hayatımızda o kadar çok servis, o kadar çok şifre var ki, koca kafamı önüme koyup düşünmem şart oldu. Önce bu servisleri elemem gerekecek. Bunun için aynı işi yapan birden fazla hesabı kaldırdım. Şifreler tek dert değil, kullanıcı adını da hatırlamak gerekiyor. Geçtiğimiz günlerde bir arkadaşımın çocuğuna verdiği iPhone'un kullanıcı adı ve şifresi sorun oldu. Hatırlamadıkları için telefon kilitlenmiş ve ABD'den gelecek yanıtı beklemeye başladılar. O an durumu kurtarmak için uydurma kullanıcı adı ve şifreler bulmak tam bizim kültüre göre bir davranış. Uydurma bir mail adresi ve şifre sonunda başına iş açtı. Kullanıcı adı ve şifreler konusunda dikkatli olup belirlediğiniz an not alın. Unutmayacağınız, kolay erişeceğiniz ama başkasının bulsa bile anlayamayacağı bir şifre ve kullanıcı adı kullanın. Bunlar için kullanılan uygulamaları herkes kullanmayı başaramıyor.
SADAKAT TESTİ BAŞLADI
Cep telefonu operatörleri, bankalar, internet ve uydu servisi sunan şirketler sadakat için taksitli ürünlerin cazibesini kullanıyor. Ancak taksitleri ödediğiniz sırada ürünler eskiyor ve cazibesini yitiriyor. Bu yüzden 24 aylık bir sözleşmeye imza atarken iyi düşünmek gerekli. Müşterilere sadakat için ürün veren şirketler onlara kolayca ihanet de ediyor. Yeni müşterilere sunulan teklifler eski müşterilerin aklıyla dalga geçiyor.
YENİ ÜRÜN YOK UYGULAMA VAR MI?
Artık firmalar piyasaya yeni ürün sürmek yerine, ürüne duyulan ilgiyi artıracak, hatta bağımlı hale getirecek uygulamalar yaratıyor. Bunu yıllardır yapan bir firma var aslında. Apple iPod ile başladığı sanal mağaza hizmetine AppStore ile devam etti. Farklı endüstrileri, içerikleri dijital dünyada güvenilir bir servise dönüştürmek hiç kolay değil. Apple Store'dan bir iOS işletim sistemli ürün alan müşteri iTunes ve AppStore gibi iki sanal üyelikten sonra mağazadan ayrılıyor
BAŞARISIZ SERVİSTEN KURTULMANIN YOLU
Taahhütlü bir servis için önerilen ürünü iyice gözden geçirin.
Mutlaka servis başlangıcı ve taahhüt ettiğiniz tarihi not alın.
Servislerde taahhüt ettiğiniz süre dolduğunda zaman kaybetmeden adım atın.
Islak imza olmayan servisler için mutlaka hakkınızı kullanın.
Detaylara bakmadan ve ayrılma koşullarını görmeden asla sözleşme imzalamayın.
Sözleşme bitiminde nasıl yenileneceğini mutlaka öğrenin. Okumadığınız detaylar sözleşmenin devamına sebep olur.