Tüm dünyayı derinden sarsan koronavirüs salgınına karşı alınabilecek en iyi önlem, sosyal mesafeyi dikkate almak olarak gösteriliyor. Dünyada birçok marka sosyal mesafeye dikkat çekmek için logolarını değiştirdi. Coca Cola, McDonalds ve Nike gibi… Farklı sektörlerde faaliyet gösteren bu dev markalara otomotivciler de katıldı. Audi, Mercedes- Benz, Volkswagen logolarını değiştirerek, sosyal mesafenin önemine vurgu yaptılar. Son olarak onlara Hyundai de katıldı.
SOSYAL MEDYA İLE MESAJ
Audi logosunda iç içe geçen dört halkanın arasını açtı. Mercedes-Benz ise logosunda bulunan yıldızla halkanın arasını açtı. Volkswagen de iç içe geçen V ve W harflerini birbirinden ayırdı. Volkswagen ve Mercedes-Benz logolarının altına "Sosyal mesafeye dikkat ettiğiniz için teşekkür ederiz" şeklinde not eklediler. Audi ise logosunun altına "Mesafeyi koru" yazarak, kamoyuna mesaj verdi. Hyundai da logosunu sosyal mesafeye vurgu yapmak amacıyla değiştirdi. Hyundai'nin logosu firmanın baş harfi olan H harfini hem de el sıkışan iki insanı temsil ediyordu. Markanın yeni logosu el sıkışan insanların koronavirüs nedeniyle tokalaşmaktan kaçındığını ve dirseklerini birbirlerine dokundurduklarını gösteriyor.
Türkiye'de de otomotiv firmaları benzer bir çalışmaya imza atıyor. Sosyal medya üzerinden yaptıkları iletişimle koronavirüs tehdidinden korunmanın yollarına dikkat çekiyorlar. "#evdekal" sloganıyla, kamuoyunu dışarı çıkılmaması konusunda uyarıyorlar. Bazı otomotiv firmaları bu mesajı fotoğraf, bazıları ise video filmleriyle veriyor.
TOGG'DAN #EVDEKAL ÇAĞRISI
Türkiye'nin Otomobili'nden (TOGG) koronavirüs ile mücadelede Twitter hesabı üzerinden "#evdekal" çağrısında bulunuldu. Türkiye'nin Otomobili'nin resmi hesabından yayınlanan videoda, "Türkiye'nin koronavirüsle mücadelesi birlik içinde devam ediyor. Güneşin içimizi ısıtacağı günler, özlemini duyduğumuz yolculuklar yeniden bizim olacak... Ama şimdi #EvdeKalTürkiye" ifadeleri yer aldı.
100'ÜNCÜ YILA ÖZEL MODEL ÜRETECEK
1920 yılında kurulan Mazda, 100'üncü yılını özel modellerle kutlayacak. Auto Ajans haberine göre marka, sınırlı sayıda üretilecek modeller için şimdiden sipariş almaya başladı. 100'üncü yıla özel üretilecek modeller arasında Mazda3, Mazda6, CX-3, CX-30, CX-5, CX-8, CX-9 ve MX-5 yer alacak. Her 100'üncü yıl modeli özel bir beyaz boyaya sahip olacak. Anahtarlarda, jantlarda, kafalıklarda, halılarda ve aracın çeşitli yerlerinde özel logolar bulunacak.