Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

Torunların karnesi yıldızlı pekiyi

Bill Ford, ABD otomotivinin temellerini atan Henry Ford'un dördüncü kuşak torunu. Akio Toyoda ise Toyota Motor'un kurucusu Kiichiro Toyoda'nın torunu. Her ikisi de büyük krizleri atlatıp, dedelerinin bayrağını daha yükseğe taşımayı başardı

Amerikan Ford ve Japon Toyota, dünyanın en büyük otomotiv markalarından.... Ford'un Yönetim Kurulu Başkanlığını Bill Ford, Toyota'nınkini ise Akio Toyoda yürütüyor. İki ismin ortak özelliği, yıllar önce dedelerinin kurduğu şirketleri yönetmeleri. Bill Ford otomotiv dünyasının duayeni ve ABD otomotivinin temellerini atan Henry Ford'un dördüncü kuşak torunu. Akio Toyoda ise Toyota Motor'un kurucusu Kiichiro Toyoda'nın torunu. Akio Toyoda aynı zamanda şirketin onursal başkanı Shochiro Toyoda'nın da oğlu... Bill Ford ile Akio Toyoda, markanın başına geldikten itibaren büyük krizler yaşandı. Bu krizleri atlarak, başkanlıkta iyi bir sınav verdiler. Her iki başkan için de işler güllük gülistanlık olmadı.

İKİ BÜYÜK KRİZ YAŞADI
Akio Toyoda, 2009 Haziran'ında 71 yıldan bu yana ilk kez zarar açıklayan markanın başına geçti. Henüz başkanlık koltuğuna yeni oturmuştu ki, büyük bir krizle karşılaştı. Otomotiv dünyasında o güne kadar görülen en büyük geri çağırma olayı başına geldi. ABD Kongresi'nde geri çağırmalar nedeniyle özür diledi. Şirketin imajını yeniden düzeltti. Ama Toyoda'nın başına gelenler bununla sona ermedi. Japonya'daki deprem ve tsunami faciası, Japonya'nın en büyük otomotiv firmasını olumsuz etkiledi. Yedekparça temini gibi sorunlar nedeniyle Toyota'nın üretimi önemli ölçüde düştü. Toyota 2008'de GM'den aldığı 'dünyanın en büyük otomotiv firması' unvanını 2011'de kaybetti. Tsunami ve depremin olumsuzluklarını atlatan Toyota, 2012'de yeniden dünyanın 1 numarası olmayı başardı.

DESTEK ALMAYAN TEK MARKA

Amerika'yı kasıp kavuran global kriz, en fazla otomotiv devlerini etkiledi. Mali krizden kurtulmak için destek isteyen üç büyüklerden, bu desteği almayan tek marka Ford oldu. Ford, bünyesindeki Volvo, Jaguar, Land Rover, Mazda gibi markaları satarak, hayatta kalma mücadelesi verdi. Ardından, bütün modellerini yeniden ele alarak teknolojik özellikleri gün yüzüne çıkardı. Bütün dünya için tek model stratejisi 'One Ford'u önce Amerika'da sonra da Avrupa'da hayata geçirdi.

SİYAH KUŞAK SAHİBİ BAŞKAN
1957 doğumlu William Clay Bill Ford, Princeton Üniversitesi'nden mezun oldu. 1979 yılında Ford Motor bünyesinde çalışmaya başladı. Ürün geliştirme, finans, pazarlama, satış bölümlerinde orta düzey yönetici olarak görev yaptı. 1987'de Ford İsviçre'de direktör olarak çalıştı. 1999 yılında Ford Motor Yönetim Kurulu Başkanı oldu. Tekvandoda siyah kuşak sahibi olan Ford, şirketin hokey takımında da oynadı.

HOKEY OYUNCUSU OLMAK İSTİYORDU
1980'de ABD'de yüksek lisansını tamamlayarak, New York'ta yatırım bankasında çalışmaya başlayan Toyoda, sonra Japonya'ya geri döndü. Dedesinin kurduğu şirkete sınavla kabul edildi. 10 yıl içinde farklı bölümlerde çalışmasının ardından General Motors (GM) ile ortaklaşa kurulan New United Motor Manufacturing şirketine transfer oldu. Stajyer olarak girdiği aile şirketinde 2000'de yöneticilik kademesine yükseldi. 2005'te satınalma ve üretimden sorumlu başkan yardımcılığına getirilen Toyoda, 2009'dan bu yana şirketin tepesinde.

LAMBORGHİNİ'DEN ÖZEL SERİ
Lamborghini, Pirelli ile 50 yılı aşan işbirliğini kutlamak amacıyla hazırladığı yeni özel serisi Aventador LP 700-4 Pirelli Edition'ın üretimine başlayacak. House of the Raging Bull'un geliştirildiği yıl olan 1963'te başlayan işbirliği kapsamında o tarihten bu yana üretilen tüm Lamborghini otomobillerde Pirelli lastikleri kullanıldı. Her ikisi de İtalyan kökenli olan şirketler, teknolojik inovasyon için kesintisiz bir arayış içinde olma özelliğini de paylaşıyorlar. Bu süper spor otomobil, Aventador'un uluslararası alanda büyük başarı yakalamasını sağlayan karbon fiber monokok, V12 motor, itme çubuğu süspansiyonlar ve permanent dört çeker sürüş sistemi başta olmak üzere tüm benzersiz teknik özelliklerini koruyor. Özel Pirelli serisi, Lamborghini Centro Stile tarafından özel olarak tasarlanan özel donanımlarla daha da zenginleştirildi. Otomobilin özel karakterini daha da vurgulamak amacıyla her otomobilin iç kısmında "Pirelli özel serisi" plakası yer alacak. Bu model, kalkıştan 0-100 km/s hızlanmasını 2.9 saniyede tamamlıyor ve maksimum hızı da 350 km/s.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA